forum.zgorzelec.info http://forum.zgorzelec.info/ |
|
PKP http://forum.zgorzelec.info/viewtopic.php?f=61&t=73 |
Strona 2 z 5 |
Autor: | turek [ 06 gru 2010, 9:59 ] |
Tytuł: | |
... |
Autor: | Gero [ 06 gru 2010, 12:19 ] |
Tytuł: | |
turek pisze: 13 godzin?!?!?!?! Co on przez Szczecin jechał? Czy specjalnie sunął tak powolutku, by delikatny, miarowy stukot kół łagodnie kołysał do snu, tych co sobie sypialny wykupili???
Hehehe całkiem prawdopodobne... ale pamiętam, że właśnie coś koło 12h jechał. To były lata 80-te wiec w sumie nic dziwnego. |
Autor: | YELLO_35 [ 06 gru 2010, 19:46 ] |
Tytuł: | |
turek pisze: on przez Szczecin jechał?
Osobowy przez Częstochowę to był. Ruszał z Bogatyni i jechał do Białegostoku nawet. Czas jazdy umilała możliwość snu w sypialnym. Nie to co pospolita kuszetka Drugi był pośpiech z Frankfurtu n/M do Warszawy Wschodniej - ten żeby było zabawniej jechał przez Jelenią Górę i Wałbrzych. Jechał cały dzień. Miał niemieckie wagony co na owe czasy było luksusem - zwłaszcza kibelki Ciekawostką było to , że sposobem na ominięcie długich kolejek na Centralnym w Wawie była możliwość zakupu biletu do...Goerlitz (osobne kasy dla biletów zagranicznych). Nie znam technicznych szczegółów ale może dlatego mieliśmy tę możliwość bo moja mama pracowała w Goerlitz właśnie. |
Autor: | cortland [ 12 gru 2010, 19:59 ] |
Tytuł: | |
taaak pamiętam te czasy. co do czyjegoś posta wyżej - łączenie Wrocławia 0.20 ze Zgorzelcem to REWELACJA!!! bo tego właśnie brakowało... dopisek: widzę że chodzi o przyjazd do zgorzelca... to już mniej cieszy po drugie nic takiego w rozkładzie nie widzę |
Autor: | lenka [ 13 gru 2010, 13:18 ] |
Tytuł: | |
Niektórych na wspomnienia wzięło... A co dziś? W piątek spytałam kasjerkę z dworca Miasto o połączenie z Warszawą i... Było w planie,z Bolesławca,ale kazali usunąć z rozkładu,tyle,że prawdopodobnie/?/ mają przywrócić, CZEKAM NA WIADOMOŚĆ! Teraz nie mogę nic konkretnego powiedzieć,proszę się pytać po niedzieli... SUPER!!!! Nowy rozkład jazdy ma obowiązywać od 12-go grudnia,a 10-go nic nie wiadomo! W internecie jedyne połączenie z przesiadką we Wrocławiu, nic,tylko podróżować! |
Autor: | MARUNIO [ 14 gru 2010, 10:08 ] |
Tytuł: | |
YELLO_35 pisze: turek pisze: on przez Szczecin jechał? Osobowy przez Częstochowę to był. Ruszał z Bogatyni i jechał do Białegostoku nawet. Też to pamiętam. W Pieńsku był ok 20.30 a w Węglińcu dołączany był jeszcze skład z Lubania. We Wrocku doczepiali jeszcze więcej wagonów, przeczepiali lokomotywę na drugą stronę pociągu i jechał przez Kluczbork, Częstochowę, Piotrków Trybunalski, Skierniewice. Jeszcze po drodze miał Koluszki- te nieszczęsne. Tam kiedyś była katastrofa, ale do końca nie jestem pewny czy pociągu tej relacji. Wiem że wtedy zginął gość z Pieńska. Aha , a w Warszawie był ok godz 7 rano, a nie ok 9 |
Autor: | lenka [ 14 gru 2010, 12:08 ] |
Tytuł: | |
Jannek,masz jakieś nowe wieści? |
Autor: | Jannek [ 14 gru 2010, 13:28 ] |
Tytuł: | |
Dla Zgorzelca żadnych dobrych wieści. No może poza jedną - prawdopodobnie od czerwca powrócą bezpośrednie pociągi do Jeleniej Góry (Węgliniec - Zgorzelec - Lubań - Jelenia Góra). Planowany pociąg z Węglińca do Warszawy został wycięty z rozkładu tydzień przed wejściem w życie. Niestety dalej nie zachowano skomunikowania Zgorzelca z porannym InterRegio Węgliniec - Przemyśl i w relacji powrotnej Kraków - Węgliniec. Nowość - Pociąg Eurocity Kraków - Węgliniec - Żary - Berlin - Hamburg. Odjazd z Węglińca w stronę Krakowa/Hamburga 13.45. Pociągi Zgorzelec - Węgliniec: 5.53 - 6.17 - skomunikowanie Węgliniec(6.27) - Wrocław(8.39) 7.43 - 8.07 - skomunikowanie Węgliniec(8.28) - Wrocław(10.37) 8.52 - 9.10 - RE do Wrocławia (10.49) - czas przejazdu. 1.57 9.46 - 10.01 - skomunikowanie Węgliniec(10.16) - Wrocław(12.25) 11.54 - 12.18 - skomunikowanie Węgliniec(12.27) - Wrocław(14.37) 14.52 - 15.10 - RE do Wrocławia (16.47) - czas przejazdu. 1.57 14.57 - 15.21 - skomunikowanie Węgliniec(15.27) - Wrocław(17.35) 17.14 - 17.36 - skomunikowanie Węgliniec(17.43) - Wrocław(19.51) 18.52 - 19.10 - RE do Wrocławia (20.49) - czas przejazdu. 1.57 18.58 - 19.20 - skomunikowanie Węgliniec(19.30) - Wrocław(21.36) 20.39 - 21.04 - bezpośredni pociąg osobowy do Legnicy (p.22.05) - skomunikowanie z pociągiem REGIO Legnica (22.27) - Wrocław Gł.(23.35) Więcej szczegółów: TABELE ROZKŁADU JAZDY |
Autor: | gobo007 [ 14 gru 2010, 16:11 ] |
Tytuł: | |
Coraz bardziej marginalizuje się Zgorzelec. Jeśli z totalnego zad..ia robi się główne centrum przesiadkowe dla tej części województwa (Węgliniec) to może ktoś by raczył odremontować tamtejszy dworzec, udostępnić ogrzewaną poczekalnię itp. Bez elektryfikacji odcinka do Zgorzelca i w związku z notorycznym brakiem taboru sytuacja będzie się tylko pogarszała. Nic nam nie dała modernizacja E-30. Sami mordujemy kurę, która mogła znosić złote jaja. Jesteśmy narodem, który zepsuje każdy, nawet najlepszy pomysł. Mając jeden z głównych korytarzy na zachodniej granicy praktycznie zlikwidowaliśmy na nim ruch osobowy. Czysty kretynizm. Pewnie gdyby nie elektrownia i transporty do niej, to linia już dawno byłaby zlikwidowana. |
Autor: | YELLO_35 [ 14 gru 2010, 16:29 ] |
Tytuł: | |
gobo007 pisze: Bez elektryfikacji odcinka do Zgorzelca... Nie wchodzi w rachubę do momentu , gdy Niemcy nie pociągną u siebie... gobo007 pisze: ...w związku z notorycznym brakiem taboru sytuacja będzie się tylko pogarszała. O jakim braku teraz piszesz? W kwestii taboru (raczej) tak źle nie jest. gobo007 pisze: Pewnie gdyby nie elektrownia i transporty do niej, to linia już dawno byłaby zlikwidowana. Elektrownia i kopalnia - notabene od powodzi nic tam nie jeździ gobo007 pisze: Nic nam nie dała modernizacja E-30 Ładne tory nam dała A poważniej mówiąc to sam nie wiem...ruch towarowy i tak jedzie przez Węgliniec i Horkę... gobo007 pisze: Mając jeden z głównych korytarzy na zachodniej granicy praktycznie zlikwidowaliśmy na nim ruch osobowy
Z transportu towarowego chyba jednak jest większy pieniądz - a większy wypiera mniejszy jak wiadomo |
Autor: | gobo007 [ 14 gru 2010, 18:05 ] |
Tytuł: | |
Co do elektryfikacji - pojawiają się nieśmiałe pomysły, by nie czekać na Niemców. Z drugiej strony są też naciski na nich, by elektryfikację zacząć. W tym roku już kilkukrotnie spotykali się ludzie związani z ministerstwami transportu, samorządami itp. Co do braków taboru - to poważny problem! Nawet na Dolnym Śląsku odwołano w grudniu kilka kursów. Na Śląsku jest jeszcze gorzej: http://www.rynek-kolejowy.pl/20395/Gard ... rudna_.htm tu cytat z innej strony: z se.pl "Problemy „Przewozów Regionalnych” Większe problemy mogą mieć klienci Przewozów Regionalnych. Szczególnie na Śląsku, gdzie od 12 grudnia 2010 do 16 stycznia 2011 zawieszono 56 połączeń, natomiast 24 pociągi wyjadą w zmniejszonym składzie. Spółka tłumaczy się atakiem zimy i brakami w taborze. Więcej http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/pkp-ut ... 63919.html" Pociągi już z miesiąc kursują do elektrownia i kopalni. Było małe opóźnienie w remoncie, ale już wszystko zostało przywrócone do stanu sprzed wielkiej wody. Co do zysków: nie myślałem o zarabianiu na przewozach. Raczej o promocji regionu, gęstej siatce połączeń, spięciu rozkładu z tym z Niemiec i Czech. Nie wykorzystujemy wcale tej szansy. Piotr |
Autor: | YELLO_35 [ 14 gru 2010, 18:32 ] |
Tytuł: | |
gobo007 pisze: Co do elektryfikacji - pojawiają się nieśmiałe pomysły, by nie czekać na Niemców. Z drugiej strony są też naciski na nich, by elektryfikację zacząć. W zasadzie infrastruktura (mosty , wiadukty) są na to przygotowane...od dawna gobo007 pisze: Pociągi już z miesiąc kursują do elektrownia i kopalni. Było małe opóźnienie w remoncie, ale już wszystko zostało przywrócone do stanu sprzed wielkiej wody. Nie jestem na bieżąco jak widać... gobo007 pisze: Co do zysków: nie myślałem o zarabianiu na przewozach. Raczej o promocji regionu, gęstej siatce połączeń, spięciu rozkładu z tym z Niemiec i Czech.
Nie wykorzystujemy wcale tej szansy. To fakt...tyle , że nawet bilet ZVON dla wielu osób jest czymś niewiadomym Z drugiej strony moim zdaniem mamy niewiele do zaproponowania turystom jeśli porównać nas do sąsiadów - czy to z południa czy zachodu A'propos E-30 - z Opola do Węglińca można pędzić nawet 160km/h - to dał nam remont. Inna sprawa , że tę prędkość rozwija niewiele naszych lokomotyw Nie wiem czy to plotka czy już fakt ale Kraków-Hamburg miał jechać przez Węgliniec , a nie jak dotychczas przez Żagań,Żary. Jakby na to nie patrzeć to smutne , że tak mało u nas jeździ. btw - a Miasto nadal straszy... |
Autor: | Noobio [ 15 gru 2010, 20:23 ] |
Tytuł: | |
cześć, powiedzcie mi czy szynobus kolei dolnośląskich ten żółty albo niemiecki DB jeździ normalnie i czy nie ma żadnych utrudnień. Potrzebuje dostać się w sobotę i niedzielę do Legnicy i nie wiem jak to będzie. Ostatnio jechał normalnie, ale teraz była zmiana rozkładu i nie widomo jak z tym. Będę wdzięczny za każde info pozdrawiam |
Autor: | Jannek [ 15 gru 2010, 22:01 ] |
Tytuł: | |
Pociągi jeżdżą w miarę normlanie. Dla bezpieczeństwa polecam RE z Drezna. Jazda KD wiąże się z przesiadką w Węglińcu. |
Autor: | bb [ 04 mar 2011, 20:31 ] |
Tytuł: | |
YELLO_35 pisze: wchodzi w rachubę do momentu , gdy Niemcy nie pociągną u siebie...
Guzik prawda. |
Strona 2 z 5 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |