Dzisiaj jest 25 lis 2020, 20:01

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 312 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 lis 2015, 7:53 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2014, 11:08
Posty: 90
Cytuj:
Zatrzymywanie na każdym przystanku jest bardzo możliwe


Ja tutaj nie widzę innego wyjścia, gdyż: A - KD to przewoźnik stricte regionalny, który ma zadanie wożenie pasażerów z i do niewielkich miejscowości; B - takie połączenia podpinają się pod usługę publiczną i wszelkie straty (które właściwie są nie do uniknięcia, ale nie chodzi o to, żeby na takich połączeniach zarabiać) są pokrywane ze środków publicznych. Pociąg przewozów choć bardzo wygodny dla mieszkańców Zgorzelca/Bolesławca itd był chyba Regio Expressem i nie było możliwości żeby do niego dopłacać. Swoją drogą to jeśli kolej ma zarabiać to właśnie na połączeniach tego typu (tzn. ekspresowe nie regionalne). PR próbowało ratować sprawę podwyżkami cen biletów, jednak minie jeszcze chyba parę lat zanim kolej w Polsce oprócz misji publicznej zacznie przynosić zyski :grin:

Cytuj:
Problemem może się okazać zestawienie. Jeżeli będzie kursował tylko jeden szynonus, może być ciasno


Tutaj raczej bym się skłaniał do teorii, że będą 3 pary, czyli po staremu. Jest to chyba nawet w artykule pod linkiem wstawionym przez zgc_qwerty :)

Cytuj:
Swoją drogą, ciekaw jestem, czy można sprząc razem skład polski z niemieckim.


Nie ma takiej opcji, bo Niemcy nie chcą wpuszczać naszych pociągów do siebie. I w sumie nieźle na tym zarabiają. Po za tym ktoś obeznany w temacie mógłby przytoczyć od ręki sporo argumentów, że połączenie dwóch pojazdów kolejowych (w domyśle pociągi niemieckie Siemensa i nasze z serii SA ...) raczej nie wchodzi w grę z powodów czysto formalnych (patrz UTK) jak i technicznych :grin:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2015, 8:50 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2014, 14:49
Posty: 4
Lokalizacja: Zgorzelec
inzynier pisze:
Gaspares pisze:
Problemem może się okazać zestawienie. Jeżeli będzie kursował tylko jeden szynonus, może być ciasno
Tutaj raczej bym się skłaniał do teorii, że będą 3 pary, czyli po staremu. Jest to chyba nawet w artykule pod linkiem wstawionym przez zgc_qwerty :)


Nie o ilość par mi szło, ale o ilość pojazdów obsługujących pojedyncze kursy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2015, 18:02 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5134
Lokalizacja: Zgorzelec /Jerzmanki
Gaspares pisze:
Nie o ilość par mi szło, ale o ilość pojazdów obsługujących pojedyncze kursy.


Będą chyba podwójne Desiro - BR 642.

inzynier pisze:
Nie ma takiej opcji, bo Niemcy nie chcą wpuszczać naszych pociągów do siebie.


Wpuszczą tylko do Goerlitz :|
Tak gwoli jasności.

-----------

Ale jest coś ciekawego :
http://www.sz-online.de/nachrichten/gel ... 49042.html
co ciekawe - ten pojazd jest...elektryczny :roll:
Optymiści? Czy ja czegoś nie połapałem - co wysoce prawdopodobne ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lis 2015, 9:19 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2014, 11:08
Posty: 90
Przejazd testowy KD do Gorlitz :grin:

https://www.youtube.com/watch?v=xA_TlQTiBFg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2016, 10:29 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
Jak pisze SZ, aby zelektryfikować odcinek Goerlitz - Zgorzelec będą musieli podwyższyć wiadukt łączący Blockhaus- z Goethestrasse. Tak wiec, jak Niemcy zaczną remont tego wiaduktu "to wiedz, ze coś się dzieje" :smt033

A tak na marginesie to ten wiadukt prosi się o remont już od kilku lat.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2016, 10:52 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5134
Lokalizacja: Zgorzelec /Jerzmanki
Gero pisze:
A tak na marginesie to ten wiadukt prosi się o remont już od kilku lat.


Zgadza się - z tym zwężeniem to udręka dla niektórych :roll:
Wczoraj czytałem to info - swoją drogą ciekawie automatyczny tłumacz to przełożył na polskie :smt033


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2016, 10:54 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2014, 11:08
Posty: 90
To ciekawe, bo po niemieckiej stronie także była elektryfikacja, przed tym jak przyjacielską rękę położyli na tym radzieccy bracia. Więc albo wiadukt wtedy nie istniał albo znacznie zmieniły się jego warunki techniczne :roll: Jakby nie patrzeć może to być kolejny kamyczek w bucie, który będzie wyjaśniał zwlekanie z rozpoczęciem inwestycji. Obym się mylił, bo męczą mnie już te przesiadki w Węglińcu :smt021


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2016, 12:50 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
inzynier pisze:
Więc albo wiadukt wtedy nie istniał albo znacznie zmieniły się jego warunki techniczne
Wiadukt istniał juz na dlugo przed wojna, co widać na starych mapach KLIK KLIK

Możliwe, ze za czasów DDR, przy okazji jakiegoś remontu został obniżony.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2016, 15:01 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5134
Lokalizacja: Zgorzelec /Jerzmanki
Byłem dziś po polskiej stronie żeby sfocić szynobus pod tym wiaduktem - faktycznie jest nisko.
btw - Straż Graniczna czujna jest 8)

Fotki wkrótce...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2016, 18:50 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5134
Lokalizacja: Zgorzelec /Jerzmanki
Na moje oko podczas niedawnej modernizacji odcinka niemieckiego nieco pogłębiono miejsce pod tym wiaduktem - wysokości wydaje się, że wystarczy ale nie wiem jakie są normy. Na pewno (jak to w takich przypadkach) konieczne będzie zbudowanie osłon nad trakcją na samym wiadukcie.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sty 2016, 11:13 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5134
Lokalizacja: Zgorzelec /Jerzmanki
W uzupełnieniu wizji lokalnej poczyniłem wpis na blogu :

http://arkadiuszkucharski.blogspot.com/ ... lerny.html

bardziej widać faktyczny zapas w wysokości - albo raczej jego brak ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sty 2016, 20:45 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2014, 11:08
Posty: 90
Pesa wydaje się mieć duży zapas dlatego, że nie ma pantografów. W Katowicach jest podobny kwiatek i trakcja wisi na wysokości 4750 mm. MINIMALNA wysokość to 4850 mm. Podobno rozwiązaniem tam jest prosty trik polegający na opuszczeniu pantografów i przejeździe pod wiaduktem siłą rozpędu :grin: gdyż jak zauważył yello jest tam wklęsły załom profilu :smt023. Ja bym na początek wysłał tam DGS dynamiczny stabilizator toru żeby "ugnieść" tor. Cudów jednak to nie zdziała, bo jest już to pewnie dawno ujeżdżone. Bardzo mnie ciekawi jaką tam mają dokładną wysokość.

Zdjęcia z bloga - szacunek :smt033

Hehe i z tego co wiem, żeby zasuwać sobie po torach niezbędne jest imienne zezwolenie wydawane co rok przez głównego komendanta SOK. Rozumiem że autor bloga takie ma :smt026


Ostatnio zmieniony 28 sty 2016, 20:56 przez inzynier, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sty 2016, 22:07 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5134
Lokalizacja: Zgorzelec /Jerzmanki
inzynier pisze:
Hehe i z tego co wiem, żeby zasuwać sobie po torach niezbędne jest imienne zezwolenie wydawane co rok przez głównego komendanta SOK. Rozumiem że autor bloga takie ma


Autor ma długa ogniskową - staje sobie z boku i ściąga co potrzeba :smt020 :smt028
Ten umuzykalniony zawodnik (jak i ten z linku) na pewno spacerowali po torowisku - bo są na to dowody :smt033

A'propos SOK - to nie ta służba co kiedyś, gdy biegali z pistoletami na sól :smt003

inzynier pisze:
Podobno rozwiązaniem tam jest prosty trik polegający na opuszczeniu pantografów i przejeździe pod wiaduktem siłą rozpędu ...


Niemce przerobią wiadukt - to pewne :roll:
Dziś widziałem zdjęcie Desiro (BR 642) przy EP07 - lok jest zdecydowanie wyższy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2016, 9:19 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
YELLO_35 pisze:
Niemce przerobią wiadukt - to pewne
Na bank. Opuszczanie pantografow i przejazd rozpedem nie wchodzi w gre.

Tak czy inaczej, skoro Niemcy nie wiedza na przełomie 2017-2018 wyremontują ten wiadukt to wydaje mi się, ze szybko nie doczekamy się druta nad torem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2016, 9:39 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5134
Lokalizacja: Zgorzelec /Jerzmanki
Gero pisze:
...skoro Niemcy nie wiedza na przełomie 2017-2018 wyremontują ten wiadukt...


Wiedziałem, że ten brak polskich znaków prędzej czy później da o sobie znać ;)

Gero pisze:
...szybko nie doczekamy się druta nad torem.


Biorąc pod uwagę fakt od ilu lat czekamy to chyba już bliżej niż dalej :)


Przy okazji :
inzynier pisze:
Ja bym na początek wysłał tam DGS dynamiczny stabilizator toru żeby "ugnieść" tor.

Koleś wrzucił na bloga to urządzenia - tylko chyba stare :
http://torowy.blogspot.com/2016/01/dyna ... qsdo5rhBMx
jak kogoś interesuje... 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 312 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..