forum.zgorzelec.info
http://forum.zgorzelec.info/

Nowy rozkład jazdy PKP
http://forum.zgorzelec.info/viewtopic.php?f=61&t=3303
Strona 3 z 21

Autor:  LooLeLooPe [ 19 lut 2009, 15:58 ]
Tytuł: 

potopek pisze:
Wypadałoby wspomnieć, że będą na tej trasie jeździć nowe szynobusy (zgodnie ze stroną pkp są one osobowe, ale to raczej błąd, na bahn.de są pospieszne), których przejazd z/do Wrocławia będzie trwać tylko 2h (po 3 pociągi dziennie w obie strony). I tak będzie to najszybszy oraz najtańszy sposób transportu przynajmniej dla studentów.


Zobaczymy jak to będzie w rzeczywistości wyglądać. O tych szynobusach słyszałem, że miały już w ubiegłym roku jeździć na tej trasie. Przejazd trwający 2h...mniami :P przydałoby się :P.

Autor:  YELLO_35 [ 19 lut 2009, 16:15 ]
Tytuł: 

potopek pisze:
I tak będzie to najszybszy oraz najtańszy sposób transportu przynajmniej dla studentów.


Zaryzykuję stwierdzenie , że najbardziej komfortowy i pewny - bo w korkach nie stanie ;)

Gero pisze:
To raczej nie powinno dziwić - nie tylko miłośnika kolei


To raczej niefortunne sformułowanie - chodzi o to , że wspomniane DESIRO czyli BR 642 mają stałą liczbę miejsc - i wątpliwe żeby puszczano dwa zestawy jednocześnie - tak jak bywało w przypadku składów BR 612 puszczanych na trasie Zgorzelec Ujazd - Drezno. Składy są tak szybkie , że nie da się im normalnego zdjęcia zrobić ;)


LooLeLooPe pisze:
O tych szynobusach słyszałem, że miały już w ubiegłym roku jeździć na tej trasie.


O tym akurat nigdy nie słyszałem.

Autor:  dzolusia [ 19 lut 2009, 17:42 ]
Tytuł: 

No to niezle bedzie "napuszkowany" ten szynobus. Przeciez juz teraz te pociagi do Wroclawia, zwlaszcza przed weekendem i na koniec, sa tak masakrycznie naladowane, ze nieraz nie ma sie jak ruszyc.

Autor:  Jannek [ 19 lut 2009, 21:34 ]
Tytuł: 

Składy pociągów Wrocław Gł - Dresden Hbf będą obsługiwane 2 x BR642, co daje ponad 200 miejsc.

Autor:  dzolusia [ 19 lut 2009, 22:15 ]
Tytuł: 

O no to chociaz tyle dobrze;)

Autor:  jozek [ 20 lut 2009, 19:52 ]
Tytuł: 

Stwierdzenie iż ktoś kłamie jest jak najbardziej trafione. Ale jaka jest odpowiedz ???

Otóż Pani Marta Libner z UMWD twierdząc, że pociągi z tzw. "rozkładu centralnego" czyli finansowanego prze Ministerstwo Transportu mija sie z prawda co inaczej można nazwać kłamstwem. Jak wiemy od 2001 roku kolej przechodzi restrukturyzacje a jej czesc miala takze miejsce w tym roku kiedy pociagi pospieszne przeszly pod spolke PKP IC i sa finansowane przez MT, a niestety pociągi osobowe międzynarodowe są on nowego roku finansowane przez UMWD a nie jak do tej pory było.


Kiedy widze nazwisko "Piech" odrazu spodziewam się głupiej odpowiedzi lub głupiej decyzji. Czy wszyscy pamiętają beznadziejne rozkłady jazdy z przed kilku lat, kiedy układano je w PKP PR a dokładniej DZPR ??? Ja pamiętam i dziękować za nie można wtedy było Panu Piechowi i Pwickiemu, którzy marginalizowali naszą linię !!! Jego odpowiedz równa się z odpowiedzią Pani Libner a jak wiemy to co oni mówią jest kłamstwem.


Nie rozumiem jednak jednego nad czym w centrali PKP PR się zastanawiają i po co niby prowadzą rozmowy z Niemcami, skoro można skrócić relacje tego pociągu do/ze Zgorzelca. A może ktoś wszedł w jakiś układ z firmą oferującą inny środek lokomocji i teraz nie może się wycofać. A tak pewna firma zarobi sobie na studentach, bo jak wiemy dla polskich studentów każda złotówka się liczy i nie będzie ich stać na podróż pociągiem pośpiesznym.


Jeśli chodzi o Pana z Ministerstwa to chyba na bieżąco nie śledzi zmian, które wchodzą w życie. A od nowego roku minęło już prawie dwa miesiące. Więc Panu Sadowskiemu radzę poczytać nowe ustawy, aby chociaż w części spraw się orientował. No chyba, że mówił on o połączeniach międzynarodowych POŚPIESZNYCH, które faktycznie są przez MT finansowane.



O likwidacji tych połączeń huczy już od grudnia na wielu innych portalach internetowych. Masa ludzi śle maile do UMWD, ale bez skutku. Więc może trzeba podjąć bardziej drastyczne działania nie kończące się tylko na artykułach i listach ???


Zapomniałem napisać o jeszcze jednym problemie. Nowe pociągi pośpieszne Drezno - Wrocław należą do firmy PKP Przewozy Regionalne a pociągi pośpieszne ŚLĄZAK I SUDETY należą do PKP Intercity. I tutaj zaczynają się schody. Bo nie sądzę, aby zwykły pasażer wiedział co do kogo należy. Więc jak pójdzie do kasy i kupi bilet na pociąg pospieszny, a na bilecie będzie napisane Przewoźnik PKP IC, kiedy chce on jechać pospiechem od PR-u to ten bilet w tym pociągu honorowany nie będzie. I tak samo jest w odwrotna strone. Chore ??? I to bardzo !!!

Autor:  YELLO_35 [ 21 lut 2009, 7:41 ]
Tytuł: 

Jannek pisze:
Składy pociągów Wrocław Gł - Dresden Hbf będą obsługiwane 2 x BR642


To miło :)

jozek pisze:
Bo nie sądzę, aby zwykły pasażer wiedział co do kogo należy.


Powstaje pytanie czy musi wiedzieć? Czy to aby nie kasjerka ma wiedzieć co sprzedaje...Bo w tym wypadku to :
jozek pisze:
Chore ??? I to bardzo !!!

Autor:  Noema [ 21 lut 2009, 17:12 ]
Tytuł: 

Urząd Marszałkowski, który odpowiada za kolej regionalną (od grudnia jest współudziałowcem spółki PKP Przewozy Regionalne) dotuje prywatną firmę busiarską z Zawidowa, która operuje na trasie Zgorzelec - Pieńsk - Węgliniec. To daje odpowiedź na pytanie dlaczego Zgorzelec musi być kolejowym zadupiem, bez pociągów osobowych. Muszą zarobić kolesie z prywatnych firemek. Ciekawe czy ktoś w UM bierze w łapę od busiarzy za dobijanie kolei w naszym regionie?

Autor:  bb [ 21 lut 2009, 19:00 ]
Tytuł: 

Noema pisze:
Urząd Marszałkowski, który odpowiada za kolej regionalną (od grudnia jest współudziałowcem spółki PKP Przewozy Regionalne) dotuje prywatną firmę busiarską z Zawidowa, która operuje na trasie Zgorzelec - Pieńsk - Węgliniec. To daje odpowiedź na pytanie dlaczego Zgorzelec musi być kolejowym zadupiem, bez pociągów osobowych. Muszą zarobić kolesie z prywatnych firemek. Ciekawe czy ktoś w UM bierze w łapę od busiarzy za dobijanie kolei w naszym regionie?


Takie rzeczy to tylko w tych chorym kraju. Linia zmodernizowana, ale po co puszczać pociągi? Wot, Polska.

Autor:  YELLO_35 [ 24 lut 2009, 17:52 ]
Tytuł: 

Noema pisze:
Urząd Marszałkowski, który odpowiada za kolej regionalną (od grudnia jest współudziałowcem spółki PKP Przewozy Regionalne) dotuje prywatną firmę busiarską z Zawidowa, która operuje na trasie Zgorzelec - Pieńsk - Węgliniec.


Zgłoś to do Prokuratury - albo przynajmniej anonim poślij ;)

bb pisze:
Linia zmodernizowana, ale po co puszczać pociągi?


Towarowe śmigają - ludzie niech busami jeżdżą - o to chyba chodzi? ;)

Autor:  Jannek [ 25 lut 2009, 15:10 ]
Tytuł: 

Wg poprawki do Sieciowego Rozkładu Jazdy nr 52 z 24 lutego 2009 pociągi osobowe Wrocław Gł. - Goerlitz kursują do 31. III . Mam nadzieję , że jest to początek zmian mających na celu zachowanie pociągów osobowych ze Zgorzelca do Wrocławia.

Autor:  Noema [ 14 maja 2009, 21:40 ]
Tytuł:  Pociąg ŚLĄZAK Zgorzelec - Przemyśl do likwidacji!

PKP INTERCITY w wielkiej skrytości i znienacka planuje zlikwidować od 1 czerwca br. pociąg pospieszny ŚLĄZAK relacji Zgorzelec - Przemyśl.
Jak można przeczytać na forum kolejowym, pociągu nie likwiduje się z powodu niskiej frekwencji, bo akurat ten pociąg jeździ pełny. Po prostu PKP mające przerost zatrudnienia nie potrafią skompletować na ŚLĄZAKA obsady (kierownik pociągu i konduktor). To brzmi jak absurd, ale poczytajcie sami:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=7071

Autor:  YELLO_35 [ 15 maja 2009, 5:23 ]
Tytuł: 

Noema - przeniosłem Twój post do właściwego wątku.

btw - ciekawe forum :)

PKP ciągle uważa , że im się coś od państwa należy - i dlatego ma gdzieś klienta...

Autor:  rene1231 [ 27 maja 2009, 8:55 ]
Tytuł: 

Powiedzcie czy można jakoś ze Zgorzelca dostać sie do Pragi a potem z Pragi do Zgorzelca???? :|

Autor:  turek [ 27 maja 2009, 9:15 ]
Tytuł: 

rene1231 pisze:
Powiedzcie czy można jakoś ze Zgorzelca dostać sie do Pragi a potem z Pragi do Zgorzelca???? :|


No bezpośrednio to napewno nie, ale przez Wrocław Dasz radę ;) sprawdź na internetowym rozkładzie jazdy PKP ;)

Strona 3 z 21 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/