tadam pisze:
...ktoś kto ma tak proste wytłumaczenie opisanego zjawiska może nie jest debilem, bo na debila trzeba sobie dość mocno zapracować ale jego postrzeganie świata jest co najmniej ubogie i cytowanie Schopenhauera w jednym miejscu w zderzeniu z prymitywną oceną faktów w innym jest oględnie mówiąc zabawne
Z ust (klawiatury?) mi to wyjąłeś
tadam'ie Dr.Skacz pisze:
jak ktoś używa w dyskusji argumentów ad personam to świadczy to tylko o jego bezsilności w walce z faktami.
Dr.Skacz - to nie kwestia braku argumentów ale
braku chęci ich wyrażenia.
Nie widzę sensu dysputy z kimś takim jak Ty - tak samo jak nie dyskutuję
poważnie z kimś np. z NOP-u
Z mojej strony EOT.Dr. Dre pisze:
Myślę Panowie że przesadzacie z tymi wyrokami i mocnymi oświadczeniami co do artystów biorących udział w kampaniach reklamowych komercyjnych przedsięwzięć. Jakoś nie piszecie krytycznie o udziale aktorów w reklamach TV. Przecież oni w nich także wykorzystują swój wizerunek do wciskania kitu o miniratkach i innych produktach które nie zawsze są najlepsze, korzystne. Wciskają kity, że najtańsze, najlepsze, najkorzystniejsze. Pewne produkty odchudzają w przeciągu dwóch tygodni.
Przykładów można mnożyć. Tadam przecież ty jesteś typowym liberałem, wolnorynkowcem, a z tego co wiem to w wolnym rynku cenę dyktuje rynek. Rynek, okazało się, że jest i to z tego co opisują całkiem niezły. Cena piwa w hurcie kosztuje jakieś 2 zł za litr, a w knajpach sprzedają je nawet po 7 zł. To także nie uczciwe? Usługi fotografa Yeloo, w myśl zbiorowej uczciwości to także ogromne nieuzasadnione koszty. Pani na kasie za godzinę dostaje 10 zł? Fotograf 20 razy tyle? Z czego to wynika? Pytam retorycznie oczywiście, bo Yeloo czy inny fotograf sprzedaje sztukę, siebie, mistrzowsko wmawia że robiąc samemu zdjęcia nie będą tak dobre jak te wykonane przez niego. Może ma racje, a może i nie. Umie się sprzedać, w ogólności. Tak samo jest ze sprzedażą bezpośrednią. Oni posiedli sztukę wmawiania kitu ale nie łamią przy tym prawa. Każdy ma prawo zrezygnować i oddać garnki jeśli się nie podobają, a co najważniejsze każdy ma prawo odmówić i nie kupić!
Tylko częściowo masz rację - ale jak już wyczytałem to kwestia Twojego postrzegania świata.
Moje postrzeganie widzi te fakty inaczej - trzymając się Twojej retoryki :
Fotograf ma zlecenia na zdjęcia. Zdjęcia dzieci w bieliźnie. Za dobrą kasę. Potem okazuje się, że chyba dzieci będą bez bielizny (sic!!!). No ale kasa nadal jest dobra i szybka. Wchodzi w to. Moralność mu na to pozwala...
Zestawienie aktorów i reklam nieco chybione - bo nie znam przypadku szanowanego aktora, który udziela się w jakiejś podłej reklamie oszukującej perfidnie. Aktorzy też mają swój ranking reklam "przynoszących najmniej wstydu" - te z bankiem są na ich czele. Przykładowo podpaski czy proszki do prania są na jej drugim końcu.
Ale zauważ - nikt nikomu niczego na siłę nie wciska - opisał to już
tadam więc nie będę marnował czasu
tadam pisze:
Dodam, że każdy ma prawo do błędu i ludzie, którzy kupili te nieszczęsne patelnie sami sobie są winni.
Święte słowa
Ja dodam jeszcze, że w tym wszystkim możliwe jest, że Halama też jest ofiarą - bo zakładam (naiwnie), że też nie do końca wiedział na jaki badziew przyjechał