Dzisiaj jest 28 mar 2024, 21:24

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 7:25 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
bb pisze:
Guzik prawda.


Jest jakaś szansa na rozwinięcie tej światłej myśli? 8) :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 9:43 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
Ależ proszę bardzo. Są inne przykłady zelektryfikowanych odcinków TYLKO do granicy. Niech przykładem będzie Międzylesie, gdzie trakcja elektryczna była x lat, a po stronie czeskiej trakcja spalinowa (jakieś 2-3 lata temu, Czesi zelektryfikowali swój odcinek). Także w Zgorzelcu można ją zrobić do mostu (wszak lokomotywy aby zmienić tor nie przejeżdżały na drugą stronę mostu), co byłoby ułatwieniem w ruchu lokalnym (więcej pociągów osobowych bezpośrednich do Wrocławia), jak również w dalekobieżnym (wynajęcie lokomotywy od PKP Cargo to zdzierstwo i astronomiczna cena).

Czy my zawsze musimy patrzeć na kogoś i nasze inwestycje uzależniać od czegoś? Zatem pojedź drogi Yello do Bielawy i zobacz, że drut wisi aż do mostu od Węglińca, mimo, że po niemieckiej stronie drutów nie ma i w długim czasie nie będzie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 10:24 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
bb pisze:
pojedź drogi Yello do Bielawy i zobacz, że drut wisi aż do mostu od Węglińca, mimo, że po niemieckiej stronie drutów nie ma i w długim czasie nie będzie...


Wisi bo był ujęty w planie modernizacji tego odcinka. Poza tym wcześniej Niemcy dociągną drut do Horki (ze względu na Cargo właśnie) niż do Goerlitz przez które towary nie jeżdżą.

bb pisze:
Są inne przykłady zelektryfikowanych odcinków TYLKO do granicy. Niech przykładem będzie Międzylesie, gdzie trakcja elektryczna była x lat, a po stronie czeskiej trakcja spalinowa (jakieś 2-3 lata temu, Czesi zelektryfikowali swój odcinek).


Bądźmy poważni - porównaj znaczenie linii dla państw , a odpowiedź masz gotową.

bb pisze:
Także w Zgorzelcu można ją zrobić do mostu (wszak lokomotywy aby zmienić tor nie przejeżdżały na drugą stronę mostu), co byłoby ułatwieniem w ruchu lokalnym (więcej pociągów osobowych bezpośrednich do Wrocławia), jak również w dalekobieżnym


Tak - dla kilku kursów dziennie prawie pustych składów do Goerlitz :roll:

bb pisze:
wynajęcie lokomotywy od PKP Cargo to zdzierstwo i astronomiczna cena).


Nie zamierzam wynajmować...ale dzięki za info ;)
Są przecież inni przewoźnicy - pełno ich nawet na naszych torach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 10:29 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
Jeszcze jedno - może uzasadnisz dlaczego nie zrobić elektryfikacji do Czech? Skoro to takie proste...

Akurat mam świeży przykład , że po rozsypujących się torach przez Jerzmanki brutta śmigają aż miło :)

klik klik

Może Czesi też druta by dociągnęli , bo te ich motoraczki na torach to obciach okropny ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 11:45 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
YELLO_35 pisze:
Może Czesi też druta by dociągnęli , bo te ich motoraczki na torach to obciach okropny ;)


Może i okropne, ale dzięki temu zobacz jaką mają gęstość sieci linii kolejowych i ile przewozów pasażerskich. Linie lokalne zostały zachowane, a u nas co jest? Busiarstwo.....

[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 11:24 am ]
YELLO_35 pisze:
Wisi bo był ujęty w planie modernizacji tego odcinka. Poza tym wcześniej Niemcy dociągną drut do Horki (ze względu na Cargo właśnie) niż do Goerlitz przez które towary nie jeżdżą.


Póki co nie dociągną, z tego co słyszałem nawet do 2015 roku. Towary do Goerlitz jeździć nie muszą, ruch osobowy dalekobieżny

YELLO_35 pisze:

Bądźmy poważni - porównaj znaczenie linii dla państw , a odpowiedź masz gotową.


No i właśnie przykład przejścia kolejowego w Zgorzelcu obala Twoją teorię o znaczeniu. Zresztą co ma piernik do wiatraka? Żeby było więcej osobowych (dzięki elektryfikacji odcinka tylko do Zgorzelca) z Wrocławia do Zgorzelca, bez zmiany lokomotywy albo uciążliwych przesiadek?


YELLO_35 pisze:
Tak - dla kilku kursów dziennie prawie pustych składów do Goerlitz :roll:


A widziałeś statystyki wzrostu liczby podróżnych po wprowadzeniu bezpośredniego RE Dresden-Wrocław? No chyba raczej nie. Poza tym, dlaczego wcześniej ludzie nie korzystali z pociągów do Wrocławia? 4h jazdy, przesiadka, lub zmiana lokomotywy. Teraz dzięki RE jest chyba nawet nieco mniej niż 2h do Wrocławia. I nie widzisz, że wiele rzeczy się zmieniło? Kiedyś było 9 połączeń autobusowych z Wrocławiem. Dziś zostały tylko 4 (3 w obsłudze PKS Zgorzelec). Jak myślisz dlaczego? Z prywatnych busów korzystają głównie mieszkańcy Bogatyni (bus jedzie autostradą, w dodatku też chcą jechać bezpośrednio a nie przesiadać się). Naprawdę nie zdajesz sobie sprawy ile wniosłaby elektryfikacja odcinka choćby tylko do Zgorzelca

YELLO_35 pisze:
Są przecież inni przewoźnicy - pełno ich nawet na naszych torach.

No i tu wychodzi Twoja niewiedza, bowiem tylko PKP Cargo posiada lokomotywy spalinowe, które można wynająć. Nikt inny nie byłby zainteresowany wynajmem dla PKP IC czy Przewozów Regionalnych, bo i nie ma czego wynajmować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 12:37 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
bb pisze:
Teraz dzięki RE jest chyba nawet nieco mniej niż 2h do Wrocławia.


2 godz. 15 minut. Nie zaniżaj ;)

bb pisze:
Z prywatnych busów korzystają głównie mieszkańcy Bogatyni (bus jedzie autostradą, w dodatku też chcą jechać bezpośrednio a nie przesiadać się). Naprawdę nie zdajesz sobie sprawy ile wniosłaby elektryfikacja odcinka choćby tylko do Zgorzelca


Do Bogatyni odrazu - skoro tyle stamtąd ludzi jeździ... :roll:

bb pisze:
Nikt inny nie byłby zainteresowany wynajmem dla PKP IC czy Przewozów Regionalnych, bo i nie ma czego wynajmować.


Nie pisałaś , że chodzi Ci tylko o pasażerskie przewozy :roll:

bb pisze:
Może i okropne, ale dzięki temu zobacz jaką mają gęstość sieci linii kolejowych i ile przewozów pasażerskich. Linie lokalne zostały zachowane, a u nas co jest? Busiarstwo.....


Ale jak to się ma do elektryfikacji naszego odcinka to za cholerę nie wiem... :-?
Z tymi busiarzami to chyba masz jakieś pretensje czy co?

bb pisze:
Towary do Goerlitz jeździć nie muszą, ruch osobowy dalekobieżny


Dokończę Twoje nieskończone zdanie słowem "też" :)

bb pisze:
No i właśnie przykład przejścia kolejowego w Zgorzelcu obala Twoją teorię o znaczeniu. Zresztą co ma piernik do wiatraka?


Ma tyle , że ruch na tamtym odcinku (pasażerski i towarowy) jest nieporównywalnie większy :roll: Jeśli tak rozumujesz to faktycznie braki wiedzy wychodzą...ale u Ciebie ;)

bb pisze:
Kiedyś było 9 połączeń autobusowych z Wrocławiem. Dziś zostały tylko 4 (3 w obsłudze PKS Zgorzelec). Jak myślisz dlaczego? Z prywatnych busów...


Co Cie tak te busy męczą??? Interes masz jakiś czy co? ]:->
Może zniszczyć busy? Postawi to na nogi PKP i uzdrowi PKS - piękna wizja :smt021


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 14:04 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
YELLO_35 pisze:
2 godz. 15 minut. Nie zaniżaj ;)


1 h 52 min. Zgorzelec M.-Wrocław Gł. najpierw sprawdź dokładnie rozkład, nim zaczniesz dyskutować.

YELLO_35 pisze:
Do Bogatyni odrazu - skoro tyle stamtąd ludzi jeździ... :roll:


Tu masz odpowiedź na te brzydkie czeskie motoraki. Gdyby one były, pociągi jeździłyby do Bogatyni.

YELLO_35 pisze:
Ale jak to się ma do elektryfikacji naszego odcinka to za cholerę nie wiem... :-?
Z tymi busiarzami to chyba masz jakieś pretensje czy co?


Ma się to tak, że dzięki braku elektryfikacji nie ma do Zgorzelca żadnego pociągu dalekobieżnego, które były (Ślązak, czy też Sudety/Łużyce,Wrocławianin). Dlaczego? Ano dlatego, że PKP Cargo podniosło stawki, co było nieopłacalne, aby zmieniać lokomotywę na 25 km. Zauważ, że gdyby była trakcja do Zgorzelca, koszt uruchomienia pociągu byłby żaden (niepotrzebna dodatkowa lokomotywa, obsługa itp.). Tak trudno to pojąć?


YELLO_35 pisze:
Ma tyle , że ruch na tamtym odcinku (pasażerski i towarowy) jest nieporównywalnie większy :roll: Jeśli tak rozumujesz to faktycznie braki wiedzy wychodzą...ale u Ciebie ;)


Mówisz o Międzylesiu? A to dobre. A dlaczego nie ma u nas ruchu pasażerskiego międzynarodowego? Dlatego, że DB nie ma lokomotyw spalinowych, a utrzymywanie JEDNEJ sztuki (w dodatku też trzeba za nią zapłacić spółce DB Schenker), byłoby raczej nieopłacalne.

YELLO_35 pisze:
Co Cie tak te busy męczą??? Interes masz jakiś czy co? ]:->
Może zniszczyć busy? Postawi to na nogi PKP i uzdrowi PKS - piękna wizja :smt021


Mnie to nie męczy, tylko niech działają na zdrowych zasadach, a stają na parkingach dla aut osobowych i mają dziki dworzec. Niech będzie jak w cywilizowanym kraju. Niech odjeżdżają z dworca autobusowego. No ale nie będą, bo za to trzeba by zapłacić, a tak nie płaci się nic, ludzi napakuje się jak świnie do takiego blaszaka i wio, jedziemy. Tego typu transport jest bardzo popularny na wschodzie (Rosja, Ukraina). No jak mamy się zbliżać do tego poziomu, to winszuję.Widziałeś busiarstwo w Czechach, Niemczech na Węgrzech? Bo ja jakoś nie.


Ostatnio zmieniony 05 mar 2011, 14:05 przez bb, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 mar 2011, 16:09 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
bb pisze:
1 h 52 min. Zgorzelec M.-Wrocław Gł. najpierw sprawdź dokładnie rozkład, nim zaczniesz dyskutować.


Nieaktualne informacje mam widocznie - jeszcze 2 miesiące temu jechał 2,15h.

bb pisze:
Tu masz odpowiedź na te brzydkie czeskie motoraki. Gdyby one były, pociągi jeździłyby do Bogatyni.


Jak mawia mój kumpel - bzdura ponura. Pociąg na tej trasie jechałby tak długo , że i tak każdy wolałby busa. Poza tym wysadzi ludzi w centrum - czego pociąg akurat w Bogatyni nie dokona.

bb pisze:
Ma się to tak, że dzięki braku elektryfikacji nie ma do Zgorzelca żadnego pociągu dalekobieżnego, które były (Ślązak, czy też Sudety/Łużyce,Wrocławianin). Dlaczego? Ano dlatego, że PKP Cargo podniosło stawki, co było nieopłacalne, aby zmieniać lokomotywę na 25 km. Zauważ, że gdyby była trakcja do Zgorzelca, koszt uruchomienia pociągu byłby żaden (niepotrzebna dodatkowa lokomotywa, obsługa itp.). Tak trudno to pojąć?


Trudno mi pojąć fakt jak demonizuje się fakt przesiadki - conajmniej jakby to miała być walka o mięso podczas stanu wojennego... :roll:
A poważniej - może zbyt mało ludzi jeździło ze Zgorzelca? Stąd takie decyzje?

bb pisze:
Dlatego, że DB nie ma lokomotyw spalinowych...


To taki żart, rozumiem? DB nie ma lokomotyw spalinowych?
Pierwszy z brzegu przykład - BR 232 DB
DRUGI ; TRZECI itd. itd.



bb pisze:
Mnie to nie męczy, tylko niech działają na zdrowych zasadach, a stają na parkingach dla aut osobowych i mają dziki dworzec. Niech będzie jak w cywilizowanym kraju. Niech odjeżdżają z dworca autobusowego. No ale nie będą, bo za to trzeba by zapłacić, a tak nie płaci się nic, ludzi napakuje się jak świnie do takiego blaszaka i wio, jedziemy. Tego typu transport jest bardzo popularny na wschodzie (Rosja, Ukraina). No jak mamy się zbliżać do tego poziomu, to winszuję.Widziałeś busiarstwo w Czechach, Niemczech na Węgrzech? Bo ja jakoś nie.


Zacznij uzdrawiać ten system. Zdrowy nigdy nie był.
Busy są jeszcze w Azji , Afryce i Ameryce Południowej + Środkowej. Nie wiem czy to je akurat dyskfalifikuje :roll:
I powiedzmy sobie szczerze - tam gdzie naród nie ma za dużo pieniędzy tam busy znajdują swoje miejsce. Poza tym to sam naród wybrał jaki środek komunikacji woli.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 mar 2011, 23:11 
Offline
gaduła
gaduła

Rejestracja: 27 paź 2005, 22:45
Posty: 383
A ja nie jestem zadowolona z przesiadek!!!!
Zwłaszcza z czekania we Wrocławiu ok. 2 godziny na Warszawę!
Yello,zapewniam Cię,że jest nas więcej,także tych,co jeździli do Krakowa,lub
Przemyśla...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 0:00 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2005, 10:11
Posty: 1840
Lokalizacja: Zgorzelec
...


Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 13:44 przez turek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 8:05 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
turek pisze:
połączenie z Lipska (później z Drezna) do Przemyśla (później Krakowa) i Warszawy Wschodniej (swego czasu można było nawet bezpośrednio dostać się do Moskwy tą częścią składu na Warszawę).


Przyznam , że nie pamiętam żeby ten skład zaczynał trasę od Drezna - a do Moskwy to nawet jeden wagon nigdy nie kursował... :-? Pomieszałeś relację Lipsk - Przemyśl (później Rzeszów) z Frankfurtem n/M - Warszawa Wschodnia. Mniejsza o to zresztą.

Z przesiadkami nieco żartowałem i czułem , że lenka wkroczy do akcji ;)

Pozdrowienia :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 8:36 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2005, 10:11
Posty: 1840
Lokalizacja: Zgorzelec
...


Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 13:45 przez turek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 10:55 
Offline
gaduła
gaduła

Rejestracja: 27 paź 2005, 22:45
Posty: 383
YELLO_35 pisze:
turek pisze:
połączenie z Lipska (później z Drezna) do Przemyśla (później Krakowa) i Warszawy Wschodniej (swego czasu można było nawet bezpośrednio dostać się do Moskwy tą częścią składu na Warszawę).


Przyznam , że nie pamiętam żeby ten skład zaczynał trasę od Drezna - a do Moskwy to nawet jeden wagon nigdy nie kursował... :-? Pomieszałeś relację Lipsk - Przemyśl (później Rzeszów) z Frankfurtem n/M - Warszawa Wschodnia. Mniejsza o to zresztą.

Z przesiadkami nieco żartowałem i czułem , że lenka wkroczy do akcji ;)

Pozdrowienia :)

Bo widzisz:lenka jest jedyną,która w tej sprawie zabiera głos na forum,ale nie jedyną.
której ten problem doskwiera...
Poza rozmowami z innymi chętnymi na te trasy,
potwierdzają to też kasjerki przy Zgorzelec Miasto!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 11:43 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
YELLO_35 pisze:
To taki żart, rozumiem? DB nie ma lokomotyw spalinowych?
Pierwszy z brzegu przykład - BR 232 DB
DRUGI ; TRZECI itd. itd.


Tu znów obnażę Twoją niewiedzę. Pierwszy typ lokomotyw posiada DB Schenker. Przewozy pasażerskie obsługuje DB Regio i DB Fernverkehr. Co to oznacza? To, że trzeba wynająć taką lokomotywę, co słono kosztuje. Drugi typ: BR 219 nie jest już eksploatowany przez DB. A trzecie z przedstawionych zdjęć pokazuje lokomotywę, która jeździła tylko na terenach RFN a nie NRD i nikt w tej części Niemiec, nie ma pojęcia o jej obsłudze. Czy myślisz, że ściągnięcie jednej sztuki się opłaci? No raczej nie.

Co do pociągów do Przemyśla czy Warszawy (widać, że chyba ani razu nimi nie jechałeś- ja jeździłem i widziałem jak ludzie stali na korytarzach), to śmieszne jest stwierdzenie, że nikt tym nie jeździł. Jak zatem wytłumaczysz fakt, że dziś 2xVT642, które jedzie do Wrocławia, jest już czasem zapchane od Zgorzelca (liczba miejsc siedzących dwóch zestawów to 240). Tylko taki drobny szczegół. Pociąg Ślązak czy też jakikolwiek do Warszawy trasę Zgorzelec-Wrocław pokonywał w ok. 3 h. Jak już wcześniej pisałem i sam sprawdziłeś na stronie PKP, RegioExpress z Drezna do Wrocławia ten sam odcinek pokonuje w czasie o ponad godzinę krótszym. Jeśli nie widzisz tu związku z przyrostem pasażerów, to nic już Ci na to nie poradzę. Wcześniej oblężone były busy (bo jeździły najkrócej), ale najwygodniej chyba jedzie się pociągiem (jest toaleta, można nogi rozprostować). Więc mnie nie dziwi, że teraz masa ludzi przesiadła się na kolej.

Elektryfikacja odcinka TYLKO do Zgorzelca spowodowałaby, że byłoby więcej pociągów bezpośrednich (czy to do Wrocławia, czy gdziekolwiek dalej), obniżyłby się czas przejazdu, a rozładowałby się tłok w poc. Drezno-Wrocław.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 13:00 
Offline
gaduła
gaduła

Rejestracja: 27 paź 2005, 22:45
Posty: 383
Dlatego nie wiem czemu do tej elektryfikacji nie doszło?
Działki pod taką inwestycję wykupiono od działkowiczów,tych,co to blisko torów były,
jakieś 15 lat temu!!!
Nie to,że nie śledzę tematu,ale wyjaśnienia,na przestrzeni kilku/nastu/lat były tak różne,że
nie wiem w co wierzyć...
Czy ktoś na ten temat wie coś konkretnego?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..