Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 1:41

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 14:51 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
turek pisze:
hmm.. to że nie pisało na wagonie, dokąd jedzie nie koniecznie musiało oznaczać, że tam nie dojeżdża... w końcówce lat 90-tych jak zaczęła się robić w naszym kraju znana stronka z rozkładem PKP (obsługiwana przez niemiecki silnik bodaj hafas.de) można było znaleźć bezpośrednie połączenie do Moskwy dzięki temu nocnemu na Warszawę Wschodnią. Też byłem zdziwiony, może odbywało się to na zasadzie jakiegoś łączenia składu w Warszawie, w kierunku Białego Stoku (nie pamiętam dokładnie ale kojarzy mi się daaawna zapowiedź tego naszego pośpiechu jako do Warszawy Wschodniej i Białego Stoku) więc może tam następowało jakieś łączenie wagonów ze składem na Moskwę, co prawda to już niby nie ten sam pociąg, ale tak stało w internetowym rozkładzie


Do Białegostoku jeździł osobowy z Bogatyni przez Częstochowę - pokręciłeś coś zupełnie ;) Jak było w internecie to nie wiem bo wtedy go nie miałem :|
Nie zmienia to faktu , że nie wiem nic na temat połączenia z Moskwą...a nawet bb coś pewnie na ten temat by wiedział...


bb pisze:
Tu znów obnażę Twoją niewiedzę. Pierwszy typ lokomotyw posiada DB Schenker. Przewozy pasażerskie obsługuje DB Regio i DB Fernverkehr.


Na tej samej zasadzie można napisać , że PKP nie ma lokomotyw , bo ma je spółka oddzielona z PKP. Czy nie tak?

bb pisze:
Czy myślisz, że ściągnięcie jednej sztuki się opłaci? No raczej nie.


Pewnie , że nie. A jakie loki obsługują trasy z Guben czy Berlina? Czy nie spalinowe BR 232? Zresztą nie o to chodzi kto ma jakie loki tylko dlaczego olano elektryfikację naszego odcinka.

bb pisze:
Co do pociągów do Przemyśla czy Warszawy (widać, że chyba ani razu nimi nie jechałeś- ja jeździłem i widziałem jak ludzie stali na korytarzach), to śmieszne jest stwierdzenie, że nikt tym nie jeździł.


Odnajdż fragment gdzie tak to ująłem , a obleję się rumieńcem :roll:

bb pisze:
Jak zatem wytłumaczysz fakt, że dziś 2xVT642, które jedzie do Wrocławia, jest już czasem zapchane od Zgorzelca (liczba miejsc siedzących dwóch zestawów to 240). Tylko taki drobny szczegół. Pociąg Ślązak czy też jakikolwiek do Warszawy trasę Zgorzelec-Wrocław pokonywał w ok. 3 h. Jak już wcześniej pisałem i sam sprawdziłeś na stronie PKP, RegioExpress z Drezna do Wrocławia ten sam odcinek pokonuje w czasie o ponad godzinę krótszym. Jeśli nie widzisz tu związku z przyrostem pasażerów, to nic już Ci na to nie poradzę. Wcześniej oblężone były busy (bo jeździły najkrócej), ale najwygodniej chyba jedzie się pociągiem (jest toaleta, można nogi rozprostować). Więc mnie nie dziwi, że teraz masa ludzi przesiadła się na kolej.


Mnie też nie dziwi ten fakt - żeby bylo jasne. Z tego również powodu część osób woli expres niż samolot , bo dowiezie szybciej i do centrum. Ale przypominam - elektryfikacji nie dociągnięto ze względu na Niemcy. I tego nic nie zmieni jak na razie. Czy to słuszne to inna sprawa - bo nawet mosty i wiadukty są przystosowane pod drut.


lenka pisze:
Dlatego nie wiem czemu do tej elektryfikacji nie doszło?
Działki pod taką inwestycję wykupiono od działkowiczów,tych,co to blisko torów były,
jakieś 15 lat temu!!!
Nie to,że nie śledzę tematu,ale wyjaśnienia,na przestrzeni kilku/nastu/lat były tak różne,że
nie wiem w co wierzyć...
Czy ktoś na ten temat wie coś konkretnego?


Konkretnie to ja już sam nie wiem - argumentację na tamte czasy przytoczyłem już wcześniej.
bb ma raczej świeższe informacje - może ujawni 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 15:09 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
YELLO_35 pisze:
Na tej samej zasadzie można napisać , że PKP nie ma lokomotyw , bo ma je spółka oddzielona z PKP. Czy nie tak?
....
Pewnie , że nie. A jakie loki obsługują trasy z Guben czy Berlina? Czy nie spalinowe BR 232? Zresztą nie o to chodzi kto ma jakie loki tylko dlaczego olano elektryfikację naszego odcinka.


Powtórzę jeszcze raz. DB Regio czy też Fernverkehr, nie ma w rejonie Niemiec Wschodnich pociągów obsługiwanych lokomotywami spalinowymi!! (tylko SZT). Weź pod uwagę, że w Węglińcu stacjonuje masa SU46, a nie tylko jedna dla kilku pociągów pasażerskich.

YELLO_35 pisze:
Konkretnie to ja już sam nie wiem - argumentację na tamte czasy przytoczyłem już wcześniej.
bb ma raczej świeższe informacje - może ujawni 8)


No wiele podobno było czynników. Jednym z nich byli maszyniści SU46, którzy bali się utraty posadek, mając w d**** pasażerów i zaczęli tupać nogami. Tylko, że UM też zrobił ich na perłowo, oddając ruch w ręce KD i PR. Zatem nie ma i druta i przewozów pasażerskich lokomotywami.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 16:40 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
bb pisze:
Powtórzę jeszcze raz. DB Regio czy też Fernverkehr, nie ma w rejonie Niemiec Wschodnich pociągów obsługiwanych lokomotywami spalinowymi!! (tylko SZT).


To wiem - ale to nie jest jednoznaczne z tym , że nie ma w ogóle tych loków...
Zresztą nieważne :roll:

bb pisze:
Weź pod uwagę, że w Węglińcu stacjonuje masa SU46, a nie tylko jedna dla kilku pociągów pasażerskich.


To wiem - wyjaśnij mi przy okazji dlaczego (swego czasu) Czesi wpuszczali do siebie tylko Rumuny , a Niemcy tylko SU 46. Uzasadnienie brudzeniem torowisk przez Rumuny jest jakoś naciągane...

bb pisze:
Zatem nie ma i druta i przewozów pasażerskich lokomotywami.


No niestety...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 16:56 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
YELLO_35 pisze:

To wiem - wyjaśnij mi przy okazji dlaczego (swego czasu) Czesi wpuszczali do siebie tylko Rumuny , a Niemcy tylko SU 46. Uzasadnienie brudzeniem torowisk przez Rumuny jest jakoś naciągane...


Jedź na stację Horka Gbhf. i zobacz jak wyglądają tory w kierunku Niemiec a jak w kierunku Polski. I teraz nawet SU46 brudzą tory, bo wszystkie oleje i smary z nich ciekną. Tak więc to uzasadnienie bzdurne nie było, a było prawdą :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 18:44 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
bb pisze:
teraz nawet SU46 brudzą tory, bo wszystkie oleje i smary z nich ciekną. Tak więc to uzasadnienie bzdurne nie było, a było prawdą


No tak - ale wtedy brudzące Rumuny mogły jeździć do Czech , a czystsze SUki nie. To mnie dziwiło zawsze :|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 19:54 
Offline
gaduła
gaduła

Rejestracja: 27 paź 2005, 22:45
Posty: 383
Czyli?
Tego muru nie przeskoczymy?
Swego czasu kasjerka z dworca PKP radziła napisać petycję do...BURMISTRZA!
Myślę jednak,że musiałaby leżeć u niej,bo przecież pasażer tam właśnie pyta,
a tych podpisów trochę by musiało się uzbierać!
Na to jednak nie wyraziła zgody.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 20:20 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
lenka pisze:
Swego czasu kasjerka z dworca PKP radziła napisać petycję do...BURMISTRZA!


Jeśli to kasjerka ze Zg-c Miasto to brzmi to jak wyjątkowo perfidny żart z ...Burmistrza ;) W kwestii PKP ma same sukcesy 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 21:24 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2005, 10:11
Posty: 1840
Lokalizacja: Zgorzelec
...


Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 13:47 przez turek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 13:08 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Z frekwencją nie jest tak źle. Zdjęcie robiłem z 2 tygodnie temu:
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 13:24 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2005, 10:11
Posty: 1840
Lokalizacja: Zgorzelec
...


Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 13:48 przez turek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 14:00 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
W weekend. Patrzyłem jednak na wiek - nie byli to sami studenci:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 14:17 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2005, 10:11
Posty: 1840
Lokalizacja: Zgorzelec
...


Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 13:48 przez turek, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 14:38 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
turek pisze:
to normalne...


Nie zapominaj , że to stacja początkowa/końcowa. Akurat te składy mają duże obłożenie i swego czasu słano monity żeby zawsze jeździły 2 składy , bo w jednym się ludzie nie mieszczą. Oczywiście , że na trasie nabiera pasażerów - choć jak widać (a sam też widziałem) ze Zgorzelca również często jeździ napchany. Podobnie można by zarzucić PKS-owi czy busom , że jeżdżą z Bogatyni choć mało kto tam dojeżdża.

Z jednym się zgadzam - szynobusik (Zg-c - Węgliniec) jeżdżący rano (przed 6:00) i wieczorem (przed 22:00) często widywałem prawie cały pusty. I to mnie zastanawiało zawsze :-?

turek pisze:
...towarowe z węglem z Turoszowa, też raczej jako ciekawostka się pokazują bardzo rzadko, więc stąd może wynikać brak elektryfikacji...


Tym odcinkiem jeżdżą również m.in. składy z tłuczniem z Sulikowa i czeskie towary. Wbrew pozorom w ciągu dnia sporo tego. O elektryfikacji tego odcinka to kompletnie możemy pomarzyć - najpierw trzeba by torowiskiem się zająć :|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 mar 2011, 22:00 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Uśmiałem się dziś czytając artykuł:
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wy ... tk,12431,1
W skrócie chodzi w nim o wprowadzenie opłaty dworcowej.
Ja jestem jak najbardziej za!
Za jedyne kilka groszy otrzymamy podróż w czasie do krajów najbardziej zacofanych cywilizacyjnie. Będziemy mogli zobaczyć pięknie okratowany dworzec, odpadający tynk, smętnie wiszące resztki kabli i opraw, a do tego ciekawe graffiti.
Tak wiele, za tak niewiele!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 8:36 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
Chcą wskrzesić linię kolejową Zgorzelec-Lubań :smt026

Osobiście niezbyt wierzę w to , że będzie to opłacalne :|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..