turek pisze:
hmm.. to że nie pisało na wagonie, dokąd jedzie nie koniecznie musiało oznaczać, że tam nie dojeżdża... w końcówce lat 90-tych jak zaczęła się robić w naszym kraju znana stronka z rozkładem PKP (obsługiwana przez niemiecki silnik bodaj hafas.de) można było znaleźć bezpośrednie połączenie do Moskwy dzięki temu nocnemu na Warszawę Wschodnią. Też byłem zdziwiony, może odbywało się to na zasadzie jakiegoś łączenia składu w Warszawie, w kierunku Białego Stoku (nie pamiętam dokładnie ale kojarzy mi się daaawna zapowiedź tego naszego pośpiechu jako do Warszawy Wschodniej i Białego Stoku) więc może tam następowało jakieś łączenie wagonów ze składem na Moskwę, co prawda to już niby nie ten sam pociąg, ale tak stało w internetowym rozkładzie
Do Białegostoku jeździł
osobowy z Bogatyni przez Częstochowę - pokręciłeś coś zupełnie
Jak było w internecie to nie wiem bo wtedy go nie miałem
Nie zmienia to faktu , że nie wiem nic na temat połączenia z Moskwą...a nawet
bb coś pewnie na ten temat by wiedział...
bb pisze:
Tu znów obnażę Twoją niewiedzę. Pierwszy typ lokomotyw posiada DB Schenker. Przewozy pasażerskie obsługuje DB Regio i DB Fernverkehr.
Na tej samej zasadzie można napisać , że PKP nie ma lokomotyw , bo ma je spółka oddzielona z PKP. Czy nie tak?
bb pisze:
Czy myślisz, że ściągnięcie jednej sztuki się opłaci? No raczej nie.
Pewnie , że nie. A jakie loki obsługują trasy z Guben czy Berlina? Czy nie spalinowe BR 232? Zresztą nie o to chodzi kto ma jakie loki tylko dlaczego olano elektryfikację naszego odcinka.
bb pisze:
Co do pociągów do Przemyśla czy Warszawy (widać, że chyba ani razu nimi nie jechałeś- ja jeździłem i widziałem jak ludzie stali na korytarzach), to śmieszne jest stwierdzenie, że nikt tym nie jeździł.
Odnajdż fragment gdzie tak to ująłem , a obleję się rumieńcem
bb pisze:
Jak zatem wytłumaczysz fakt, że dziś 2xVT642, które jedzie do Wrocławia, jest już czasem zapchane od Zgorzelca (liczba miejsc siedzących dwóch zestawów to 240). Tylko taki drobny szczegół. Pociąg Ślązak czy też jakikolwiek do Warszawy trasę Zgorzelec-Wrocław pokonywał w ok. 3 h. Jak już wcześniej pisałem i sam sprawdziłeś na stronie PKP, RegioExpress z Drezna do Wrocławia ten sam odcinek pokonuje w czasie o ponad godzinę krótszym. Jeśli nie widzisz tu związku z przyrostem pasażerów, to nic już Ci na to nie poradzę. Wcześniej oblężone były busy (bo jeździły najkrócej), ale najwygodniej chyba jedzie się pociągiem (jest toaleta, można nogi rozprostować). Więc mnie nie dziwi, że teraz masa ludzi przesiadła się na kolej.
Mnie też nie dziwi ten fakt - żeby bylo jasne. Z tego również powodu część osób woli expres niż samolot , bo dowiezie szybciej i do centrum. Ale przypominam - elektryfikacji nie dociągnięto ze względu na Niemcy. I tego nic nie zmieni jak na razie. Czy to słuszne to inna sprawa - bo nawet mosty i wiadukty są przystosowane pod drut.
lenka pisze:
Dlatego nie wiem czemu do tej elektryfikacji nie doszło?
Działki pod taką inwestycję wykupiono od działkowiczów,tych,co to blisko torów były,
jakieś 15 lat temu!!!
Nie to,że nie śledzę tematu,ale wyjaśnienia,na przestrzeni kilku/nastu/lat były tak różne,że
nie wiem w co wierzyć...
Czy ktoś na ten temat wie coś konkretnego?
Konkretnie to ja już sam nie wiem - argumentację na tamte czasy przytoczyłem już wcześniej.
bb ma raczej świeższe informacje - może ujawni