Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:08

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 22:47 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Obstawiam, że zobaczymy go jeszcze na niebie. Samolot usiadł dość miękko, więc i uszkodzenia pewnie nie są zbyt wielkie. Wiele innych samolotów po twardszych lądowaniach wróciło do latania. Zastanawia mnie tylko co mogło być przyczyną tak poważnych problemów z hydrauliką i elektryką. Pewnie przez wiele tygodni będzie trwało śledztwo, które musi odpowiedzieć na pytanie, czy to problem jednostkowy, czy wada seryjna (w co wątpię).

Pewnie po naprawie samolot zacznie latać gdzieś w Afryce.

Problem na pewno nie był banalny - obwody są zwielokrotniane i rzadko zdarzają się takie sytuacje, że coś pada zupełnie!
Widać to po pierwszych komentarzach (za tok.fm):

"Wojciech Łuczak, pilot, ekspert lotniczy tłumaczy, co się stało na Okęciu: Przyczyną tej sytuacji (niewypuszczenia podwozia - red.) było przecięcie lub awaria instalacji wypuszczania całego podwozia. Coś musiało zawieść w kilku obwodach wysuwających podwozie, ale nie chcę wyrokować. Czekają nas tygodnie ekspertyz"

Od jakiegoś czasu patrzę na schemat 767 i próbuję się domyślić, gdzie tkwił problem:
http://www.remudoaviation.net/docs/B767 ... matics.pdf
(strona 24), ale nic sensownego mi nie przychodzi do głowy.

Ogólnie 767 w linii LOT poza egzemplarzem SP-LPE (słynny Papa Error) mają dosyć dobrą opinię i piloci lubią te maszyny.

Na pewno kapitan Tadeusz Wrona i drugi pilot Jerzy Szwarc to bohaterowie dzisiejszego dnia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 8:27 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
Ogólnie 767 w linii LOT poza egzemplarzem SP-LPE (słynny Papa Error) mają dosyć dobrą opinię i piloci lubią te maszyny.


Było nie było to bardzo nowoczesne maszyny...

gobo007 pisze:
Pewnie po naprawie samolot zacznie latać gdzieś w Afryce.


Albo dalekiej Rosji - Tupolewy wycofali to muszą czymś zastąpić.
Ja jestem przekonany , że go naprawią - ale specem w temacie to nie jestem :|
Na razie głowią się jak go ściągnąć z pasa żeby nie uszkodzić...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 8:29 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
Ja jednak odstawiam że nawet najmniej prestiżowa linia nie zdecyduje się na kupno maszyny w tym wieku i takich przejściach- jeśli w ogóle doprowadzą ją do stanu używalności, w co wątpię. Powiedzcie kto da głowę że konstrukcja maszyny jest nie naruszona w elementach wizualnie sprawnych?
Pożyjemy- zobaczymy.


Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 8:32 przez MARUNIO, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 8:46 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Yello - warszawskie lotnisko jako jedyne w kraju ma sprzęt do podnoszenia i przewożenia samolotów bez wysuniętego podwozia - poradzą sobie.

Odnośnie przeglądu samolotu, czy to po wypadkach, czy po nalocie - nie ma w tym wielkiej magii. Zresztą przy każdym D-check`u co kilka lat przeprowadza się podobne badania zmęczenia materiału i właściwie cała maszyna jest sprawdzana, prześwietlana itp.

Jeśli nie znajduje się podczas takiej inspekcji uszkodzeń nienaprawialnych, a te naprawialne będą miały sens ekonomiczny, to nikt nie będzie patrzył na sentymenty i na to, czy samolot powinien dalej latać.

Nie pamiętam ile LOT dał za 767, ale świta mi kwota rzędu 80mln dolarów - nikt nawet połowy tej kasy nie odpuści. Samolot jeśli tylko będzie mógł latać zostanie sprzedany, przemalowany, zmienią się oznaczenia i nikt poza ludźmi interesującymi się tematem nie będzie wiedział, że lata maszyną po awaryjnym lądowaniu. Na świecie latają setki takich maszyn. Po prostu usuwa je się z danej linii, powiedzmy bardziej prestiżowej do mniej na zasadzie "co z oczu, to z serca":) i wszyscy są happy.
Zakup samolotu to nie wyjście po bułki - na nowe maszyny trzeba czekać dość długo (średnio około 2 lat), więc ruch w interesie maszyn używanych jest duży.
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 16:28 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
MARUNIO pisze:
Aby nie zaśmiecać głównego tematu o samolocikach spytam tutaj: Co sądzicie o dzisiejszym, awaryjnym lądowaniu B763 SP-LPC?
Lądowanie perfekcyjne... skoro nawet jeden z pasażerów powiedział, iż wielokrotnie lądowanie było twardsze z podwoziem niż to wczorajsze bez.

MARUNIO pisze:
Ja jednak odstawiam że nawet najmniej prestiżowa linia nie zdecyduje się na kupno maszyny w tym wieku i takich przejściach- jeśli w ogóle doprowadzą ją do stanu używalności, w co wątpię. Powiedzcie kto da głowę że konstrukcja maszyny jest nie naruszona w elementach wizualnie sprawnych?
Pożyjemy- zobaczymy.
Ja myślę, ze jest duża szansa na to, ze jeszcze poleci. Słynny Gimili Glider (tez B767) C-GAUN po twardym lądowaniu został naprawiony na pasie i latał jeszcze. Fakt, ze lądował tylko bez przedniego podwozia za to uderzenie z ziemia było znacznie większe. Marunio nikt nie da głowy... to zostanie dokładnie zbadane i dopiero wtedy zapadnie werdykt czy latanie czy żyletki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 8:17 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
Oczywiście że źle tej maszynie nie życzę, ale jestem ostrożny z oceną. A czy od razu żyletki?- nie, może zostanie opylony dla którejś linii lotniczej objętej zakazem lotów do "nas" a jest ich sporo: Ariana Afghan Airlines z Afganistanu, Blue Wing Airlines z Surinamu, Siem Reap Airways International z Kambodży i Silverback Cargo Freighters z Rwandy.
Zakazowi podlegają również wszyscy przewoźnicy (w sumie 278) z 17 następujących krajów: Angola, Benin, Demokratyczna Republika Konga, Dżibuti, Filipiny, Gabon (z wyjątkiem trzech przewoźników, których działalność ograniczona jest określonymi warunkami), Gwinea Równikowa, Indonezja (z wyjątkiem sześciu przewoźników, dla których całkowicie zniesiono ograniczenia), Kazachstan (z wyjątkiem jednego przewoźnika, którego działalność ograniczona jest określonymi warunkami), Republika Kirgiska, Liberia, Republika Konga, Sierra Leone, Suazi, Sudan, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca oraz Zambia. Dziewięciu przewoźników może wykonywać przewozy na określonych warunkach: Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, TAAG Angola Airlines, Air Astana z Kazachstanu, Iran Air z Iranu, Gabon Airlines, Afrijet i SN2AG z Gabonu, Air Service Comores i Ukrainian Mediterranean Airlines z Ukrainy. Dziewięć linii lotniczych może wykonywać rejsy na określonych warunkach: Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, TAAG Angola Airlines, Air Astana z Kazachstanu, Iran Air z Iranu, Gabon Airlines, Afrijet i SN2AG z Gabonu, Air Service Comores i Ukrainian Mediterranean Airlines z Ukrainy.
Te wymienione to też nie wszystkie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 10:23 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
MARUNIO pisze:
Oczywiście że źle tej maszynie nie życzę, ale jestem ostrożny z oceną.

Jak na razie trzeba poczekać na ekspertyzę panów z Boeinga, ale póki co wielu innych ekspertów raczej wypowiada się pozytywnie o przyszłości 'Poznaniaka'. Samolot jest skonstruowany do lądowania "na brzuchu" tzn do utrzymania ciężaru kadluba na silnikach, a biorąc pod uwagę ze siadł mięciutko to nastawia mnie optymistycznie. Nie sądzę żeby tez LOT chciał się pozbyć takiego samolotu 'na sile'


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 10:29 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
Na siłę to może nie, ale jeśli lada chwila odbiorą nowe 787 to znaczy że myślą o wymianie floty, a taki incydent może tylko utwierdzić ich w przekonaniu szybszego pozbycia się Papa Charlie.
Jeśli był bym przedstawicielem "Benka" to powiedział bym że maszyna ma zbyt wielkie uszkodzenia i że sprzedam wam nową.... :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 11:23 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Nie wiem, czy tak niedługo - pierwszy Dreamliner za rok, a kolejne później. Pamiętaj też, że siatka połączeń, zwłaszcza w sezonie letnim jest dosyć napięta i na pewno do czasu naprawy (jeśli taka decyzja zapadnie) LOT będzie musiał się ratować wyczarterowaniem maszyny od innej linii. Zimę myślę, że przeżyją z tym co mają - takie głosy też pojawiają się na forach tematycznych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 12:17 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
W tej chwili jest wiele niewiadomych. Może dostaną za rok, a może z opóźnieniem, może wyczarterują, a może nie. Jak napisałem wcześniej- pożyjemy- zobaczymy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 16:38 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
"ale umawialiśmy się, ze bez zawisu ... proszę pana ja za stary jestem na takie numery" ATC nie dala się nabrać :D Błękitny24 widać chciał za wszelka cenę mieć cale podejście jak na dłoni, a tu peszek :P

Pogawędka miedzy ATC a Błękitnym


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 17:40 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Poszli po bandzie, ale źle trafili - widać kontroler nie pierwszy raz miał do czynienia z taką sytuacją i próbą wymuszenia kolejnych "cennych" sekund z dobrym widokiem na płytę i samolot.

Uważam, że załoga powinna zostać w jakiś sposób pociągnięta do odpowiedzialności, bo przebywanie w CTR bez zezwolenia to poważne przewinienie. A jak nie załoga, to heli powinien być wysłany do sprawdzenia, skoro ma problem z łącznością:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 18:16 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
... raport będzie :)

Tak na marginesie (bo jest to też przedmiotem dyskusji) to jest autentyk bo odsluchujac wczoraj archiwum z ATC Tower trafiłem na tekst o "raporcie z uszkodzenia śmigłowca" ale nie przywiazalem do tego wagi i nie sprawdzalem wcześniejszych "dialogów" :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 22:15 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 650&nseq=0

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 27&nseq=13

To się nazywa być w dobrym miejscu i w dobrym czasie...
:lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 23:10 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
To wcale nie był przypadek. "Połowa" Warszawy oblegała płoty lotniska bo mieli nasłuch ATC przez godzinę gdy krążył. :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..