forum.zgorzelec.info
http://forum.zgorzelec.info/

Most kolejowy w Zgorzelcu
http://forum.zgorzelec.info/viewtopic.php?f=61&t=2496
Strona 1 z 3

Autor:  ciekawski [ 24 lip 2007, 13:18 ]
Tytuł:  Most kolejowy w Zgorzelcu

W Zgorzelcu są prowadzone oględziny mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej. Są robione zdjęcia i jest filmowane. Jeżeli most będzie w złym stanie przeprowadzony zostanie remont. Ciekawi mnie dlaczego stacja Zgorzelec Ujazd i ten właśnie most nie są modernizowane w ramach modernizacji e-30. Tory które są na tym moście są w tragicznym stanie, tak jak zresztą na Zgorzelec Ujazd.

Autor:  gobo007 [ 24 lip 2007, 13:49 ]
Tytuł: 

Sa modernizowowane w ramach remontu E-30. Wyrazniej jest w dokumentacji napisane: Zgorzelec, Granica Panstwa. Po prostu ma tam byc spora przebudowa rozjazdow, zlikwidowane beda jak juz wszedzie indziej semafory ksztaltowe, bedzie calkiem nowa automatyka Bombardiera itd.
Stacje koncowe zwykle modernizuje sie na koncu, bo wazna jest predkosc szlakowa i ograniczenia predkosci na trasie sa dosc odczuwalne przez niezadowolonych pasazerow. Dlatego od nich sie zaczyna. W obrebie stacji natomiast i tak pociagi szybko nie smigaja, wiec mozna zrobic to pozniej, tym bardziej, ze nie jest to banalna wymiana podsypki, czy szlifowanie torow. Ma byc przebudowany caly uklad torowy. Nie zapominajmy tez, ze na wiadukcie bedzie i tak ograniczenie predkosci i tak. Rozstaw torow byl powiekszany na calym szlaku, ale nie da sie jak wiadomo zrobic tego na moscie:). Z takiej tez przyczyny predkosc bedzie na nim obnizona. Tak samo jak i w Boleslawcu. Mysle, ze nikt tego i tak nie odczuje, bo teraz pociagi tez wolno przejezdzaja nad Nysa, a gorzej nie bedzie na pewno. Za to docelowa predkosc po modernizacji to 160km/h dla osobowek (pomijajac brak taboru w naszym rejonie, ktory by tyle mogl jezdzic. Lokomotywy EP-09, jedyne osiagajace taka predkosc stacjonuja w innych rejonach kraju) i 120km/h dla pociagow towarowych. Tyle powiedzmy moze jechac najpopularniejsza w rejonie Zgorzelca lokomotywa SU46.
Jadac od LOKu i dojezdzajac do wiaduktu po jego lewej stronie, blizej dzialek (i rowniez na dwoch z nich) ma byc tez wybudowany jakis zbiornik, gdzie ma gromadzic sie woda z odwodnienia torowiska.

Autor:  ciekawski [ 24 lip 2007, 17:37 ]
Tytuł: 

Modernizacja e-30 ma się zakonćzyć w grudniu 2007 roku. Mamy koniec lipca. W ciągu 5 miesięcy nie zdążą wymienić tam torów. Jak burmistrz prowadził rozmowy w sprawie "naprawy" przejazdu na ul.Powstańców Śląskich PKP odpowiedziało, że tam nie będzie nic robione. Jak miasto da połowę na przejazd to wtedy oni tadzą drugą połowę. Więc chyba tam nic nie będzie robione.

Autor:  gobo007 [ 24 lip 2007, 19:51 ]
Tytuł: 

Jakis czas temu PKP odkupilo od nas kawalek pola, ktore mielismy w okolicy wiaduktu - wlasnie tam ma powstac ten zbiornik, o ktorym wspomnialem. Juz rok lub poltora roku temu mialy zaczac sie tam prace. Wszystkie roboty przy modernizacji E-30 maja niestety spory poslizg.
Na pewno i ten kawalek do granicy zostanie wyremontwany.

Autor:  YELLO_35 [ 25 lip 2007, 8:27 ]
Tytuł: 

Elektrowozów typu EP-09 jeszcze długo u nas nie obejrzymy - o ile w ogóle ;)
Nasze SU 46 to prawie emerytki.
Remont magistrali zatrzymał się kilka metrów za nastawnią na starym Zg-c Miasto. Tam łączą się nowe i stare tory. Dlaczego roboty stoją tego nie wiem. Wycinkę tam robiono - czy robią dalej też nie wiem. Tory na moście są dramatyczne ale i tak prędkość tam zawsze jest niska - i taka pozostanie podejrzewam.
A inna sprawa to taka , że skoro my zrobimy Vmax=160 to odcinek Goerlitz-Dresden ma i tak max 120km/h. Specjalnej rewolucji , po zakończeniu remontu magistrali , w rozkładzie jazdy nie spodziewałbym się. Obym się mylił ;)

Autor:  gobo007 [ 25 lip 2007, 8:39 ]
Tytuł: 

Jakis czas temu przeszedlem sie lacznikiem od stacji Ujazd do mostu na obwodnicy, po nieuzywanej "lubanskiej" czesci. Widac, ze tam tez cos robiono, bo krzakow jest mniej, a wzdluz torow zakopano swiatlowod. Na stacji Ujazd jest postawiony maly budyneczek, jakby na podstacje trakcyjna, albo na szafy automatyki. Taki sam jest przy starej stacji Zgorzelec Miasto i na aktualnej Zgorzelec Miasto rowniez. Wnioskuje z tego, ze skoro na Ujezdzie rowniez taki stoi, to w jakims celu - pewnie chodzi o sterowanie - gdy wywala ostatnie semafory ksztaltowe w rejonie stacji to stamtad bedzie sterowana calosc.
Na EP09 w rejonie Zgorzelca tez bym nie liczyl, choc mysle, ze jak w koncu zostanie zelektryfikowany odcinek Wegliniec- Zgorzelec i Goerlitz - Cottbus (chyba tam zaczyna sie trakcja, a Niemcy maja ja ciagnac do granicy), to jakis lok dwusystemowy na pewno u nas sie pojawi, tym bardziej, ze PKP oglosila ostatnio plany zakupu i chyba juz nawet przygotowalo dokumentacje przetargowa. Mam nadzieje, ze tym razem nie skonczy sie tak samo jak z EU43:)
Pozdrawiam
Piotrek

Autor:  YELLO_35 [ 25 lip 2007, 11:30 ]
Tytuł: 

Te szafki to automatyka Bombardiera właśnie.
Wrzuciłbym Wam fotki dokumentacyjne jakbym wiedział jak ;) Bo coś IMG mi w tym nie pomaga ;)

Zwróćcie uwagę na fakt ile osób na terenie naszego miasta siedzi w nastawniach czy budkach dróżnika. Takie urządzenia ich zastąpią po prostu. A z ekonomicznego punktu widzenia utrzymywanie 3 nastawni na Ujeździe jest jakimś nieporozumieniem przy takim ruchu na tym szlaku.

Odnośnie elektryfikacji - od Cottbus jest sieć. Podobnie jak od Drezna. Nie znam planów Niemców ale zawsze wzbraniali się przed elektryfikacja tych odcinków. Oni po prostu potrafią kalkulować ;)

Autor:  gobo007 [ 25 lip 2007, 11:45 ]
Tytuł: 

Hej,
Niemcy kiedys zelektryfikowali juz te linie:
http://wroclaw.hydral.com.pl/67929,foto.html
http://wroclaw.hydral.com.pl/83787,foto.html
Na stacji Ujazd sa do dzis slupy trakcyjne i inne elementy infrastruktury.
Pozniej nasi przyjaciele ze wschodu zaopiekowali sie tym tematem i mamy, to co mamy:)
Mysle, ze wczesniej, czy pozniej ten odcinek zostanie ponownie zelektryfikowany. Nasze obiekty - mosty, wiadukty sa dostosowane do trakcji. Sam proces ogranicza sie jak wiesz do przejazdu pociagu specjalnego z palownica i osadzaniu betonowych slupow. Nie wiem ile dziennie taka maszyna jest w stanie ich wbic, ale pewnie sporo. Do tego jakies podstacje - nie wiem ile, bo tego zagadnienia nie meczylem no i trakcja - i po sprawie, hehehe:)

Autor:  ciekawski [ 25 lip 2007, 13:07 ]
Tytuł: 

w Memorandum finansowym ustalonym przez rząd polski i niemiec elektryfikacja odcinka węgliniec-zgorzelec i dresden-goerlitz ma być ukończona w 2010 roku. Jakiś czas temu szukając konkretniejszych informacji na ten temat trafilem na jakis dokument z pkp w którym było napisane że elektryfikacja do zgorzelca ma się rozpocząć w 2007 roku.mają być ustawione słupy trakcyjne i ma być zawieszona trakcja ale prąd się na niej pojawi jak niemcy zelektryfikują swój odcinek do połowy mostu granicznego.

Autor:  gobo007 [ 25 lip 2007, 13:12 ]
Tytuł: 

Boje sie tylko, ze nasi pomyslowi zlomiarze szybko zaopiekuja sie linia bez napiecia i wkrotce po montazu zostana gole, betonowe slupy...
Niestety nie znam niemieckiego i nie jestem w stanie znalezc jakiejkolwiek wzmianki o planowanej elektryfikacji odcinka od Goerlitz do Drezna.

Autor:  YELLO_35 [ 27 lip 2007, 10:36 ]
Tytuł: 

Zgadza się - elektryfikacja dawno temu była - pozostałości widać nawet na odcinku na Lubań. Ja zbyt długo słyszę o planach elektryfikacji naszego regionu żeby w to uwierzyć ;) Ale dobrze by było gdybyś Ciekawski miał rację :)

Autor:  gobo007 [ 27 lip 2007, 11:05 ]
Tytuł: 

Presja na pewno by byla wieksza, gdyby Niemcy zrobili siec u siebie.
Wtedy nasz odcinek bylby jedynym brakujacym ogniwem pomiedzy krajami - a jak wiemy taka presja zawsze dobrze motywuje:)

Wracajac do tematu mostu. Zastanawia mnie kto pozwolil, by zabudowac kilka balkonikow w tak oblesny sposob jak teraz - kilka cegiel i zaprawa. Czy taki most nie jest zabytkiem? Jest takich raptem kilka w kraju, byc moze tylko 2 -przynajmniej o istnieniu innych poza Zgorzelcem i Boleslawcem nie wiem. Powstal o ile dobrze pamietam jakos w okolicy 1845r, a wiec ma ponad 160 lat! Wydaje mi sie, ze tak samo jak nakazuje sie remontujacym kamiennice dbac o oryginalny wyglad, odtwarzanie detali, uzywanie konkretnych materialow taki sam nakaz powinien dotyczyc naszego mostu.

Autor:  muzyka_miasta [ 27 lip 2007, 11:44 ]
Tytuł: 

Ciekawy linek http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/BIBLIO/OGOLNE/MOSTY/MOSTY.HTM

Autor:  tadam [ 27 lip 2007, 12:08 ]
Tytuł: 

muzyka_miasta pisze:


http://www.zgorzelec.livenet.pl/wiki/in ... _Nys%C4%85

przydało by się trochę rozruszać encyklopedie Zgorzelca - co ty na to krytyczny?

Autor:  gobo007 [ 27 lip 2007, 12:34 ]
Tytuł: 

A ja pochwale sie, ze z przywiazania do tego ladnego terenu kupilem niedawno tam dzialke ogrodnicza. Do Nysy mam z 50m, do mostu rowniez gdzies tyle. A cale dziecinstwo spedzilem w gospodarstwie u dziadkow, rowniez tuz przy samym moscie:)
A tu fotka lotu ptaka:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 74c8cb375c

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/