Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:04

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2008, 8:19 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 27 cze 2007, 22:47
Posty: 2
Lokalizacja: zgorzelec
Witajcie:)
piekny pomysl z odbudowaniem tej kladki, ja jestem jak najbardziej za :) mieszkam po niemieckiej stronie, a tesciow mam na ujezdzie w zgorzelcu i dzieki takej kladce wlasnie w tym miejscu mialabym radoche chodzac do zgorzelca:) wielu moich znajomych polakow mieszkajacych rowniez w görlitz czesto wspominalo, ze superbyloby wybudowac tam kladke. Przyczynila by sie ona rowniez do tego, ze znaczna czesc mlodziezy poruszajaca sie obecnie (wbrew zakazowi) wiaduktem kolejowym moglaby spokojnie przechodzic w bezpiecznym miejscu.

pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2008, 8:58 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: 21 sty 2005, 16:02
Posty: 4170
Lokalizacja: near Central Park
No to mam propozycję następującą:
załóżmy Komitet Odbudowy Kładki Parkowej, choć, nazwa może być dowolna.
Ważne, że jest parę osób, którym pasowałby taki skrót komunikacyjno-spacerowy.
Teraz tylko zależy, czy oprócz pisania i gadania, będzie się im jeszcze coś chciało :smt053
Spotkanie może być już w najbliższy czwartek, Kaktus pewnie już otworzy, więc temat na nowe otwarcie będzie odpowiedni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2008, 12:43 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2006, 8:52
Posty: 1887
patrząc na dzieje domu studziennego pidziwiam Michale Twoją inicjatywę budowy mostu, który pewnie postoi tak długo jak długo obok niego Pan Papa nie zacznie inwestować ;)
a tak przy okazji wracając do tematu wiaduktu, czy przypadkiem w tekście nie rozwikłano zagadki sztolni koło MDK-u?

Pod zaplecze budowy i składowanie materiałów wydzierżawiono i uformowano w tarasy pas gruntu o szerokości 100 m po obu stronach osi przyszłego mostu. Na miejscu urządzono wytwornię zaprawy i kuźnię. materiały (drewno, kamień, piasek, żwir, cement, wapno, okucia) zamawiano w drodze przetargów. Do budowy zamierzano wykorzystać w maksymalnym stopniu miejscowy granit, który jednak ze względu na niejednorodną strukturę nadawał się tylko do wypełnienia konstrukcji. Na ciosy sklepienne, zewnętrzną warstwę murów i warstwy łączące pozyskiwano granit z nowootwartego kamieniołomu w odległym o 10 km na zachód Königshain. Cement sprowadzano częściowo z Anglii, częściowo z Tarnowskich Gór, wapno hydrauliczne z Lwówka Śl., zwykłe pozyskiwano z lokalnych odkrywek. Odpowiedni piasek pozyskiwano na miejscu z wykopów fundamentowych. Na pale fundamentowe i rusztowania zakupywano partiami (aby uniknąć kosztów składowania i zwyżki cen) drewno sosnowe w ilości 27,4 tys. m3. Łączne zapotrzebowanie kamienia określono na 129,5 tys. m3.


na starych mapach tereny przy sztolni funkcjonują jako steinbruch, no więc zgadzałoby się z grubsza...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2008, 15:27 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2005, 20:10
Posty: 1379
Lokalizacja: Zgorzelec
mowa jest o granicie, tymczasem ( tak mi sie przynajmniej zdaje) w sztolni mamy do czynienia z powszechnym u nas bazaltem (burym łupkiem). nie mniej faktycznie on też mógł być pozyskiwany na okoliczność budowy ( choćby jako tłuczeń).
Granit w naszej miejscowosci to wyłacznie Königsheim


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2008, 22:50 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2006, 8:52
Posty: 1887
mowa jest o miejscowym granicie, granit z Koenigsheim jest wymieniony oddzielnie. nie jestem geologiem ale jeśli chodzi o "miejscowe" kamieniołomy to chyba tylko steinbruch nad nysą wchodzi w grę?
możliwe, że w tłumaczeniu też moze być coś pokręcone?
dziwi mnie zresztą, ze w tej opowieści o budowie linii właśnie łupka bazaltowego w ogole się nie wspomina, albo nieuważnie czytałem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 gru 2011, 10:22 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 18:21
Posty: 1867
Lokalizacja: --
a tak co by temat odświeżyć:

onet.pl przedstawił 21 najpiękniejszych mostów w Polsce

onet pisze:
Mało znanym, a bardzo pięknym obiektem jest most kolejowy w Zgorzelcu – graniczny most na Nysie Łużyckiej, łączący polski Zgorzelec i niemiecki Görlitz, wybudowany w roku 1847. Jest to łukowy most kamienny o 475 m długości i 35 przęsłach, składających się z 6 sekcji. Jest jednym z czterech najdłuższych mostów kamiennych w Polsce i najdłuższym mostem kamiennym w Niemczech.


http://poznajpolske.onet.pl/gallery/naj ... ge,11.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 gru 2011, 22:55 
Offline
obserwator
obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2006, 9:49
Posty: 270
Lokalizacja: Zgorzelec, PN
Patrz, raptem o 15m nas Bolesławiec wyprzedza. Zawsze jakoś tak bolesławieckie cudo wydawało się duuużo dłuższe. Dochodzi do tego Hennersdorf... Mamy tych mosteczków tutaj trochę :).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 gru 2011, 23:56 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2006, 8:52
Posty: 1887
a mnie najbardziej intryguje, że może być równocześnie jednym z czterech najdłuższych mostów kamiennych w Polsce i najdłuższym mostem kamiennym w Niemczech;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 gru 2011, 13:20 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2006, 11:21
Posty: 1716
Lokalizacja: zza rogu...
...wczoraj wrzuciłem fotkę na fb, ale zachęcony przez yARO_81 wrzucam ją i tutaj...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 22:32 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2006, 8:52
Posty: 1887
w książce Wolfa Dietera Fiedlera można trafić na ciekawą informację, o której nie wspomnieli w cytacie na początku tego wątku - tzn o tym kiedy właściwie wiadukt został uruchomiony. okazuje się, że data ta a właściwie moment przejazdu przez most pierwszej lokomotywy został określony bardzo dokładnie, to było 26 sierpnia 1847 roku o godzinie 18:00.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lut 2012, 19:53 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 11:16
Posty: 2382
Lokalizacja: Zgorzelec
http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/BIBLI ... /MOSTY.HTM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 9:35 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2005, 20:10
Posty: 1379
Lokalizacja: Zgorzelec
vip - fajny link. trochę jednak nie pasuje mi to zdanie: -Oszczędziły go też wojny, dzięki czemu możemy dziś podziwiać to wyjątkowe dzieło sztuki inżynierskiej. - most był wysadzony - czego ślady można na nim znaleźć do dzisiaj.



Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 9:53 przez zubek, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 10:00 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 18:21
Posty: 1867
Lokalizacja: --
zubek pisze:
vip - fajny link. trochę jednak nie pasuje mi to zdanie: -Oszczędziły go też wojny, dzięki czemu możemy dziś podziwiać to wyjątkowe dzieło sztuki inżynierskiej. - most był wysadzony - czego ślady można na nim znaleźć do dzisiaj.


ojtam ojtam ;)
most wysadzono 7 maja 1945 r. toż to już prawie po wojnie ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 12:08 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2006, 8:52
Posty: 1887
Panowie starzejecie się, piszecie dwa razy to samo w tym samym wątku ;)

Wysłany: Nie Gru 11, 2005 9:01 pm
Cytuj:


Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:57 am
Cytuj:
o właśnie o to zdjęcie mi chodziło :smt026 - szczególnie w kontekście nastepującego zdania:
"Budowa okazała się przeprowadzoną bardzo solidnie, gdyż most przetrwał półtora wieku w zasadniczo niezmienionym stanie. Oszczędziły go też wojny, dzięki czemu możemy dziś podziwiać to wyjątkowe dzieło sztuki inżynierskiej."
jakj widać nie oszczędziły. widać to do dziś gołym okiem. miejsca odbudowane mają nieco inny odcień.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 7:53 pm
Cytuj:


Wysłany: Dzisiaj 9:35
Cytuj:
vip - fajny link. trochę jednak nie pasuje mi to zdanie: -Oszczędziły go też wojny, dzięki czemu możemy dziś podziwiać to wyjątkowe dzieło sztuki inżynierskiej. - most był wysadzony - czego ślady można na nim znaleźć do dzisiaj.


Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 12:10 przez neandertalski, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 12:38 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 11:16
Posty: 2382
Lokalizacja: Zgorzelec
Pięć lat temu pisane. Kto by o tym pamiętał.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..