forum.zgorzelec.info
http://forum.zgorzelec.info/

SPOTTING
http://forum.zgorzelec.info/viewtopic.php?f=64&t=3617
Strona 8 z 28

Autor:  YELLO_35 [ 28 lis 2010, 11:05 ]
Tytuł: 

yARO_81 pisze:
Wychlodzenie mniej by bolalo


Panowie - wychłodzenie sprzętu nic nie boli... Najwyżej trzeba zapas akku przygotować.
Gorzej z naszym wychłodzeniem ;)

yARO_81 pisze:
szybkie ogrzanie i skropliny.
Powrot do ciepla jest bardziej niebezpieczny. Szybki oczywiscie...


Oczywiście - są pewne zasady do przestrzegania i wtedy mamy spokój.
Co nie zmienia faktu , że i tak chyba wiosną lepiej ;)

Autor:  MARUNIO [ 28 lis 2010, 19:43 ]
Tytuł: 

No właśnie nie wyobrażam sobie za bardzo, żebyśmy stali przez kilka godzin na dworze w taki mróz , a jeśli mieli byśmy chować się co jakiś czas do auta żeby się zagrzać, to sprzęt musiał by zostawać na zewnątrz bo od razu para na szkłach murowana. Wiosna jednak – to jest to.
Oto kilka maszyn z dziś. Choć pogoda jak zwykle pozostawiała wiele do życzenia, fotki są jakie są.
UL986 --E 12.06 ETD12 A6-EHL - salonka
Obrazek
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6727781&nseq=43

UL986 --E 12.24 JAI225 VT-JWP
Obrazek
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6919187&nseq=4

UL986 --E 12.47 ETD16 A6-ETA - salonka
Obrazek
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=5986736&nseq=44

UL986 --E 13.29 EK9952 N497MC
Obrazek
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6925048&nseq=5

UL986 --E 13.44 BAW125 G-CIVO – z ciekawą piłką na nosie :lol:
Obrazek
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6957717&nseq=2
CDN

Autor:  Gero [ 29 lis 2010, 21:54 ]
Tytuł: 

MARUNIO pisze:
Wiosna jednak – to jest to.

No tym bardziej ze już w marcu może być ciekawie z pogoda

Autor:  MARUNIO [ 06 gru 2010, 22:09 ]
Tytuł: 

W związku z dzisiejszym przylotem Miedwiediewa do Warszawki , jako ciekawostkę pokażę jego maszynę i jej wyposażenie.
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6872425&nseq=7
http://englishrussia.com/index.php/2007 ... nts-plane/
Normalnie GŁOWA BOLI!!! 8)

Autor:  turek [ 06 gru 2010, 23:26 ]
Tytuł: 

MARUNIO pisze:
jako ciekawostkę pokażę jego maszynę i jej wyposażenie
hm... :roll: to on nie lata tupolewem? ;) Ciekawe dlaczego? Pewnie się boi ]:->
a w tej sypialni na łóżkach, to też trzeba się pasami przypinać? :D

Autor:  MARUNIO [ 07 gru 2010, 12:21 ]
Tytuł: 

turek pisze:
to on nie lata tupolewem?


Jak widzisz lata IŁEM. Może pamiętasz rok 1980 i 1987 jak spadały nasze Iły? Wychodzi na to że to też nie do końca bezpieczny samolot.
A jak to jest w powietrznej sypialni ? - hmm tego nie wiem :roll: - ale to nawet ciekawe zagadnienie.

Autor:  turek [ 07 gru 2010, 21:43 ]
Tytuł: 

MARUNIO pisze:
Jak widzisz lata IŁEM. Może pamiętasz rok 1980 i 1987 jak spadały nasze Iły? Wychodzi na to że to też nie do końca bezpieczny samolot.
No tak, ale u nas nie spadały iły 96-ste, tylko starsze modele, a ten z wyglądu to klasa maszyny coś koło Boeningów ;) Kiedyś na discovery leciał film dokumentalny o katastrofach tych naszych iłów, w obu przypadkach przyczyna była ta sama zmęczenie materiału, ukręcenie wału jednego z silników, pęknięcie na równe trzy części zamocowanego na nim koła turbiny i wyrzucenie tej części ogromną siłą odśrodkową, która oderwany ułamek z ogromną siłą wbija w silnik po drugiej stronie kadłuba i w jednej chwili samolot z trzech silników zdany jest tylko na jeden, na górze kadłuba :roll: o ile w roku 80, samolot był juz za nisko i jeden silnik nie miał szans wyciągnąć maszyny w górę, o tyle w 87, załoga zdążyła zawrócić z powrotem na Okęcie, jednak przelatujący do drugiego silnika oderwany ułamek powoduje pożar w tylnej części kadłuba, i w wyniku wysokiej temperatury dochodzi do roztopienia kółka, po którym ślizgała się linka od trymera, prawie już u celu, samolot traci całkowicie sterowność i spada na lasy kabackie :|

Autor:  MARUNIO [ 08 gru 2010, 11:34 ]
Tytuł: 

turek pisze:
oderwany ułamek z ogromną siłą wbija w silnik po drugiej stronie kadłuba i w jednej chwili samolot z trzech silników zdany jest tylko na jeden, na górze kadłuba


Hmm.. chyba tu wkradła się jakaś nie jasność. Obydwa nasze Iły, te co spadły, to były typy 62M. Te typy mają cztery silniki umieszczone po dwa,po obu stronach kadłuba, w tylnej jego części. Więc powinno być, że z czterech silników stracił trzy- oglądałem to.
Teraz już chyba nikt nie produkuje maszyn z silnikami umieszczonymi w ten sposób- oprócz małych, prywatnych.
Przyznam że miałem okazję dawniej przelecieć się TU-134 i IŁ62- nie zbyt dobrze wspominam te loty. Było niby bezpiecznie, ale dziwny strach dało się odczuć.
Te 96-tki co teraz były w Warszawie to stosunkowo młode maszyny (2004,2009) jednak coś w tej głowie mi zostało. Oczywiście to tylko moje zdanie. :roll:

Autor:  turek [ 08 gru 2010, 12:03 ]
Tytuł: 

MARUNIO pisze:
chyba tu wkradła się jakaś nie jasność. Obydwa nasze Iły, te co spadły, to były typy 62M. Te typy mają cztery silniki umieszczone po dwa,po obu stronach kadłuba, w tylnej jego części. Więc powinno być, że z czterech silników stracił trzy
racja :) Pokićkałem fakty :| jest dokładnie tak jak piszesz, z czterech stracił trzy, jakoś pisząc o tych iłach przed oczami miałem tupolewa z trzecim silnikiem u góry kadłuba 8)

Autor:  MARUNIO [ 18 gru 2010, 19:03 ]
Tytuł: 

Cześć. Myślałem że nic już nie trafię w tym roku- myliłem się.
UL986 --E 13.48 SQ323 9V-SVN - nie wiem czemu fotka się nie otwiera :-(
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6860065&nseq=1
Obrazek

UL986 --E 14.30 KLM871 PH-BFG - nie znany mi jest powód dlaczego malowanie zostało delikatnie zmienione (na pewno zauważycie)
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6941869&nseq=21
Obrazek
CDN

Autor:  Gero [ 21 gru 2010, 14:47 ]
Tytuł: 

MARUNIO pisze:
Teraz już chyba nikt nie produkuje maszyn z silnikami umieszczonymi w ten sposób- oprócz małych, prywatnych.

... ja czasami lubię sobie polatać wirtualnie w FS2004... przeważnie sięgam po B777, ale czasami właśnie takimi małymi Learjetami śmigam ]:->

Obrazek

Obrazek

Tutaj Cesna 182s i Kraków Balice
Obrazek

Okęcie, RWY 15 (trochę wysoko ale to jedno z pierwszych lądowań)
Obrazek

Autor:  MARUNIO [ 21 gru 2010, 18:29 ]
Tytuł: 

Tak- wiem że są takie gierki. Ja niestety nie bawię się w to- chyba już z racji wieku :roll:

Autor:  Gero [ 21 gru 2010, 19:48 ]
Tytuł: 

MARUNIO pisze:
Tak- wiem że są takie gierki.

Gierki?... gierki to np Mario Bros.... to całkiem poważny symulator :P Wiadomo nigdy nie bedzie czyms prawdziwym ale...

MARUNIO pisze:
Ja niestety nie bawię się w to- chyba już z racji wieku :roll:

Nie przesadzaj... wielu, dużo starszych ode mnie (32) się w to bawi... nie żebym się pocieszał ]:-> szczególnie biorąc pod uwagę VatSim

Autor:  yARO_81 [ 21 gru 2010, 20:44 ]
Tytuł: 

Gero pisze:
(32)
?? :|

Autor:  YELLO_35 [ 22 gru 2010, 8:41 ]
Tytuł: 

yARO_81 pisze:
??


:|

Co Cię dziwi kolego Jarek?
Gero to stary byk jest... ;)

Strona 8 z 28 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/