Dzisiaj jest 20 cze 2025, 23:20

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 27 lip 2007, 12:56 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
Ja pamiętam czasy gdy WOP-iści pilnowali tego obiektu i granicy w budce zaraz przy wejściu po schodkach - teraz tam resztki budki stoją. Nawet kawę w kostkach rozdawali ;)

Fotka z lotu ptaka zabójcza - super widok choć można ją w obróbce ulepszyć ;)
Ja zrobiłem tej zimy taki kadr:
http://www.zgorzelec.info/foto/displayi ... =114&uid=7
Zima trwała 2 dni - refleksem się wykazałem ;)

Most jest zabytkiem - i może dlatego jego remont może się przeciągnąć w czasie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 sie 2007, 10:46 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 07 sie 2007, 20:39
Posty: 4
Lokalizacja: z Lbna
w sumie dobzrz ze teraz duzo remontuja... :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 sie 2007, 23:07 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
Jesli o trakcje chodzi to jest jeszcze inna sprawa. Polska siec zasilana jest pradem stalym - 3kV, natomiast siec niemiecka oferuje dla swych E-Loksow prad zmienny - 15 kV. Z tego co wiem nasze lokomotywy nie sa przystosowane do zasilania pradem zmiennym 15kV natomiast niektore (nie wiem czy wszystkie) lokomotywy niemieckie sa przystosowane do zasilania naszym 3kV DC. Wiec jesli PKP do czasu uruchomienia trakcji elektrycznej nie rozwiaze tego problemu - bedzie zmiana lokomotywy po naszej stronie. Jako maniak kolejowy zyczylbym sobie zeby jak najszybciej pojawily sie u nas elektrowozy chociaz z drugiej strony dieselki tez maja swoj urok (pomijajac, ze sa nieekonomiczne)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 sie 2007, 9:08 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
To nie jest najwiekszy problem. Po to budowane sa loki dwusystemowe. Polska ma sie ich dorobic za 2 lata, w tym roku ma sie rozstrzygnac przetarg. Tymczasem gdyby komus zalezalo, to zawsze mozna dzierzawic lokomotywy od innych panstw. Robia tak Niemcy - dzierzawia loki od Czechow.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 sie 2007, 22:07 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
Wiesz Gobo jak to u nas jest z PKP (o przetargach juz nie wspomne) ... Dobrze, ze chociaz mamy na co popatrzec u sasiadow. Ostatnio (w piatek) byl w Goerlitz dosc nietypowy zestaw VT08 z 1954. To pociag, ktorym podrozowali zwyciezcy (reprezentacja Niemiec) MS w pilce noznej w 1954 roku w Szwajcarii (niemile wspominanych przez polskich kibicow). Wiecej zdjec postaram sie niebawem wrzucic do galerii

[center]Obrazek[/center]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 8:22 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 14 mar 2007, 17:44
Posty: 169
Lokalizacja: Zgorzelec
Widzę że jest tu troche znawców kolei, mam pytanko, tak poza tematem. Moze mi ktoś z Was powie na jakiej zasadzie działaja te zapory kolejowe ustawione np. na nowej obwodnicy, koło których jest budka z napisem BOMBARDIER, bo śmiem twierdzić że nie działaja należycie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 9:20 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Hej,
Nie wiem jak jest na obwodnicy, ani czy zamontowany tam uklad dziala.
Zasadniczo sa 3 opcje:
1) budka droznika - ale tam chyba nie ma:)
2) kamera na maszcie i sterowanie z innej budki/nastawni
3) SSP (Samoczynna Sygnalizacja Przejazdowa)

Podejrzewam, ze zastosowano opcje numer 3.
Tak wiec w pewnej odleglosci od przejazdu, (przed nim) przy szynach montuje sie czujniki odpowiedzialne za zamkniecie zapor, wlaczenie sygnalizacji swietlnej i dzwiekowej. Kolejne czujniki, ale wylaczajace ten caly kram sa z drugiej strony przejazdu. I tyle w uproszczeniu.

Tu mozesz znalezc przykladowe schematy:
http://www.kombud.com.pl/index.php?acti ... 0B%20i%20C

A Bombardier Transportation to nic innego jak stary, poczciwy ZWUS, polska firma z dobra renoma i tradycjami
http://www.zwus.pl/index.php?templindex=0&lchoice=about


Czemu myslisz, ze nie dzialaja nalezycie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 10:38 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
Dla zainteresowanych tematem polecam strone www.transportszynowy.prv.pl jest tam dokladnie opisane prawie wszystko co jezdzi po szynach :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 11:53 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 14 mar 2007, 17:44
Posty: 169
Lokalizacja: Zgorzelec
gobo007 śmiem tak twierdzić ponieważ jak ostatnio tamtędy przejeżdzałem, gdybym sugerował sie tylko zaporami albo światłami, to przeczytał byś o mnie może na stronie głównej tego portalu, albo w wojewódzkiej - o samochodzie który zderzył się z drenzyna, czy jak to tam zwał. Zapory i światła zadziałały dopiero po przejeżdzie pojazdu szynowego przez ten przejazd.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 12:13 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 20 lip 2006, 9:05
Posty: 1247
Lokalizacja: Zgorzerlitz
Moze to byla drezyna widmo :lol:

Tak na powaznie to jesli tak bylo to znaczy, ze czujniki nie zadzialaly wtedy kiedy powinny


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 12:29 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 14 mar 2007, 17:44
Posty: 169
Lokalizacja: Zgorzelec
No też tak myślę i powinien się tym ktoś teraz zająć, a nie jak dojdzie do jakiejś tragedii. Wogóle komu to mozna zgłosić?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 12:38 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Na PKP infrastruktura zarzadza jedna ze spolek: Polskie Linie Kolejowe S.A.
Namiary na nasz oddzial:

Oddział Regionalny we Wrocławiu

Dyrektor
Jerzy Dul

tel. (0-71) 717-33-00
fax (0-71) 717-59-95
ul Joannitów 13
50-525 Wrocław
e-mail: ir.wroclaw(at)pkp.wroc.pl

A z jaka predkoscia podazala drezyna - dosc szybko, czy wolno?
Moze wlasnie Ci zawodnicy cos podlaczali/uruchamiali? Oczywiscie nie zmienia to faktu, ze ktorys z nich powinien zabezpieczac przejazd, jesli sygnalizacja nie dziala prawidlowo.
Byc moze zrezygnowali z tego na takiej samej zasadzie, na jakiej ludzie nie zatrzymuja sie na STOP-ie. Zwalniaja, patrza ze nic nie jedzie i przejezdzaja. Moze tu sytuacja wygladala tak samo? Masa drezyny jest dosc mala, oczywiscie w porownaniu do lokomotywy i droga hamowania jest znacznie krotsza. Byc moze sama drezyna jest za mala, by uruchomic czujniki przed przejazdem?
Oczywiscie tak byc nie powinno:)
Sporo informacji znajdziesz tutaj:
http://www.swk.piib.org.pl/Aktyprawne/d ... st.zm..pdf
Jest to ROZPORZADZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadac skrzyzowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie.


Mysle, ze mozesz napisac maila do PLK, podac godzine i date, a na pewno bedzie to sprawdzone. Z doswiadczenia wiem, ze do PKP lepiej wysylac polecone, bo maile czesto "gina" w niewyjasnionych okolicznosciach, a na maila zwrotnego mozna czekac do smierci:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 12:48 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:37
Posty: 1428
Lokalizacja: Zgorzelec-Ujazd
Na tym przejeździe zdarzaja sie bardzo dziwne rzeczy. W zeszłym tygodniu po około 15 mni oczekiwaniu przed zamknietymi zaporami i właczonymi swiatłami samochody zaczęły przejeżdżać obk droga polna a w końcu slalomem miedzy pólzaporami. z ciekawości poczekałem jeszcze 10 min i nic nie nadjechało zapory sie otworzyły.
Wygląda to na rosyjską ruletkę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 15:31 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 14 mar 2007, 17:44
Posty: 169
Lokalizacja: Zgorzelec
bog180 to chyba właśnie było wtedy co jechachała ta drezyna, mnie juz chyba tam nie było, bo jako pierwszy przejechałem między zaporami skoro już drezyna przejechała...

gobo007 drezyna jechała nie za szybko ale do dość dokładnego zgniecenia samochodu starczyłoby...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sie 2007, 16:44 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 10 gru 2006, 10:47
Posty: 119
Lokalizacja: Zgol
raul0505 pisze:
Zapory i światła zadziałały dopiero po przejeżdzie pojazdu szynowego przez ten przejazd.


bog180 pisze:
W zeszłym tygodniu po około 15 mni oczekiwaniu przed zamknietymi zaporami i właczonymi


bog180 pisze:
z ciekawości poczekałem jeszcze 10 min i nic nie nadjechało zapory sie otworzyły.


raul0505 pisze:
bog180 to chyba właśnie było wtedy co jechachała ta drezyna, mnie juz chyba tam nie było, bo jako pierwszy przejechałem między zaporami skoro już drezyna przejechała


A może ta drezyna jechała "pod prąd", przed skrzyżowaniem przejechała po czujnikach "otwierających" ruch na drodze i dopiero po przejechaniu przez skrzyżowanie z drogą "zetknęła" się z czujnikami włączającymi sygnalizację i zamykającymi szlabany. Potem pomknęła dalej a ludzie stali i czekali na widmo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..