Na razie nie robi sie remontu trasy Zgorzelec-Luban ale mysle, ze to kwestia czasu.
Dla tych, dla ktorych czytanie nie jest kara polecam wywiad z czlonkiem Zarzadu Wojewodztwa Dolnoslaskiego - o liniach na naszym terenie.
http://okoko.wordpress.com/2008/01/30/d ... oslaskich/
Mozna tam znalezc troszke ciekawych rzeczy, jak np. ten fragment:
"Powołał się Pan także na pismo z dolnośląskich kolei, które nie mówiły o możliwościach zelektryfikowania odcinka z Lubania do Zgorzelca przez Mikłową, dokładnie rzecz biorąc. 12-14 grudnia tego roku we Wrocławiu odbyła się międzynarodowa konferencja dotycząca korytarza transportowego Północ-Południe. Pojawiła się na stronach internetowych piękna prezentacja, w której - i to jest moje uzupełniające pytanie - pojawia oto się w planach do 2013 roku zelektryfikowanie tej linii z Lubania do Zgorzelca i zintensyfikowanie przewozów osobowych na tym obszarze oraz - o co też pytałem, a co Pan negował - odtworzenie międzynarodowego przejścia granicznego między Polską a Czechami w Zawidowie, jeśli chodzi o transport towarowy. Pojawia się sprzeczność."
Tak wiec powoli zaczyna sie mowic o zaciesnianiu wiezow z Niemcami i Czechami, remoncie i elektryfikacji trasy do Lubania itd. Na razie brak konkretow, ale fatalny stan tej linii (wystarczy sie przejsc wzdluz niej - zgnile podklady, brak srub, podkladek, ograniczenia predkosci) wczesniej, czy pozniej bedzie musial stac sie tematem waznym. Mowi sie tez o wejsciu niemieckiego operatora, pewnie Connex`a na te wlasnie trase.
Dodatkowym czynnikiem, ktory moze wymusic remont jest dosc spora ilosc pociagow towarowych jadacych z i do Czech oraz Bogatyni oraz powstajacy Park Przemyslowo-Technologiczny.
Na pewno tej lini nie grozi zaoranie a wrecz przeciwnie: uwazam, ze dobre lata dla niej dopiero nadejda.